بنیاد کرامت رضوی و خادمیاران این بنیاد در دهه آخر صفر، علاوه بر میزبانی از ۲۰ هزار زائر در موکبهای آستان قدس، با تامین اقلام پذیرایی ۳۶۰ موکب، دهها هزار زائر و مجاور را میهمان امام رضا (ع) کردند.
* تامین نیاز ۳۶۰ موکب شهری و جادهای
جعفر رئیسیانزاده با اشاره به حمایت و پشتیبانی بنیاد کرامت رضوی از دستگاههای مردمی تسهیلگر در امر زیارت، گفت: در چهار محور منتهی به مشهدالرضا (ع) از ۶۰ موکب بهطور ویژه حمایت کردیم و بهموازات این پشتیبانی، نیاز ۳۰۰ تشکل، موکب و حسینیه سطح شهر مشهد به برنج، گوشت قرمز، روغن، شکر، آبمعدنی، ظرف یکبارمصرف، چای خشک، آبلیمو و نان نیز تأمین شد.
* خدمات اسکان و پذیرایی در ۸ نقطه مشهد
وی ادامه داد: خدمات امسال بنیاد کرامت رضوی در حوزه اسکان و پذیرایی بهطور کلی در چهار محور دستهبندی و به زائران ارائه شد؛ به همین منظور ۸ نقطه در شهر مشهد پیشبینی شد که سه نقطه آن در مرکز امور بانوان و خانواده، موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی و فنی و حرفهای به صورت استراحتگاه موقت و ۵ نقطه نیز به محل اقامت چند روزه زائران تبدیل شد.
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: پنج موکب اسکان و پذیرایی به نام امام رضا (ع) مزین بود که از زائران فاقد سرپناه میزبانی میکرد و طیف وسیعی از خدمات از اسکان و اطعام در وعدههای صبحانه و شام گرفته تا خدمات بهداشتی، درمانی و فرهنگی را دربر میگرفت.
* میزبانی از ۲۰ هزار زائر توسط خادمیاران رضوی
رئیسیان زاده گفت: در این ایام از ۲۰ هزار زائر توسط موکبهای خدمترسان که به همت این مجموعه و خادمیاران آستان قدس رضوی راه اندازی شده بود، میزبانی شد.
وی با اشاره به موقعیت قرارگیری موکبهای اسکان اضافه کرد: شش موقعیت شامل موقعیت شهید شوشتری در مجاورت رهباغ حضرت زهرا (س)، موقعیت شهید الداغی در مجاورت ره باِغ رضوان، موقعیت شهید عارفی در شارستان شهید حججی، موقعیت شهید برونسی در ابتدای خیابان طبرسی، موقعیت شهدای گمنام طبقه منفی یک عرصه میدان شهدا و موقعیت شهید سنجرانی در موسسه تربیت بدنی بنیاد کرامت رضوی، بود.
* استقبال از ۴۰ غرفه خدمات عمومی
معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: از این شش موقعیت، در موکب شهدای گمنام که در میدان شهدا جانمایی شده، رواق ویژه خدمت برپا کردیم تا با مشارکت دبیرخانههای خدمت رضوی و شهرداری مشهد، آن دسته از خدمات خاص موردنیاز زائران همچون مسائل درمانی، واکس، خشکشویی و همچنین تعمیرات موبایل، کفش، کیف و چمدان را پوشش دهیم. این خدمات در ۴۰ غرفه خدمت به زائران عرضه شده و تا به امروز هم با استقبال خاص مردم همراه بوده است.
* توجه به خدمات فرهنگی زائران
رئیسیان زاده اضافه کرد: در حوزه خدمات فرهنگی نیز میزهای ویژه ارائه مشاوره، پاسخگویی به سؤالات شرعی و غرفههای بازی و تربیت کودک برپا شد و در پنج شب پایانی دهه آخر ماه صفر پذیرای زائرانی بود که از شهرهای مختلف ایران اسلامی و کشورهای دیگر راهی مشهدالرضا (ع) شده بودند.