رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان اردبیل گفت: اهالی استان روزانه بیش از یکهزار و ۱۰۰ تماس با فوریتهای پزشکی و اورژانس ۱۱۵ برقرار میکنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز استان؛ مهری اظهار کرد: مرکز فوریتهای پزشکی و اورژانس استان اردبیل در اولین ساعات خدمات ارزشمندی را به حادثهدیدگان و سانحهدیدگان ارائه میکنند تا شرایط مطلوبی را در احیا و بهبود بیماران انجام دهند.
وی تصریح کرد: تلاشگران این عرصه با فوریت و در سریعترین زمان بیماران را اعم از سکته قلبی، مغزی، قطع عضو و یا دیگر خدمات پزشکی را برای افراد مورد نظر انجام میدهند تا در سریعترین زمان امکان انتقال آنها به مراکز بیمارستانی فراهم آید.
رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان اردبیل گفت: در استان اردبیل روزانه بیش از یکهزار و ۱۰۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ برقرار میشود که البته بخشی از آنها مزاحمتهای تلفنی است که در سالهای اخیر تعداد آنها کاهش یافته است.
مهری افزود: فوریتهای پزشکی استان اردبیل با ۶۰ پایگاه شهری و جادهای آماده ارائه خدمات به بیماران، حادثهدیدگان و سانحهدیدگان جادهای است که سعی بر این است تا در این پایگاهها خدمات اولیه برای حادثهدیدگان ارائه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در قالب فوریتهای پزشکی استان اردبیل ارائه خدمات میکنند و ما سعی میکنیم در کمترین زمان حادثهدیدگان را به بیمارستانها و مراکز درمانی ارجاع دهیم.
مهری از ارتقای خدمات دیسپاچینگ فوریتهای پزشکی خبر داد و اضافه کرد: از امسال شرایط خدماترسانی به افراد خاص به ویژه ناشنوا فراهم شده تا با ارسال پیامک بتوانند خدمات متنوع اورژانس و مرکز فوریتهای پزشکی را دریافت کنند.
وی بیان کرد: ما در فوریتهای پزشکی با ۴۵۷ نفر نیروی تخصصی در خدمت حادثهدیدگان و بیماران استان هستیم تا با انتقال آنها بتوانیم در کوتاهترین زمان خدمات مطلوبی را به آنها ارائه کنیم.