فصل چهارم برنامه «میدون» هر شب ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه از شبکه سه پخش میشود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این برنامه صاحبان کسب و کارها و کارآفرینان به معرفی کسب و کار خود میپردازند و از تهدیدها و فرصتهای آن میگویند.
اقای خلیل زاده در خصوص این که تا چه اندازه به همه کشور در این زمینه توجه شده است، نیز گفت: از فصلهای گذشته تا الان همیشه مد نظر بوده که فقط به تهران نپردازیم و این ۱۰ قسمتی که از برنامه پخش شده مهمانانی داشتیم از کردستان، خوزستان و از شرق کشور و ما مد نظرمان این بوده که حتماگستره جغرافیاییمان بیشتر باشد که تنوع اقلیمی و فرهنگی را حتما داشته باشیم، به واسطه حضور مهمانان از استانهای مختلف سعی میکنیم که اشارهای به فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه هم داشته باشیم.
خلیل زاده در خصوص تغییرات دکور و کم شدن تعداد داوران هم گفت: دکور را سعی کردیم که یک فضای سوله صنعتی به ذهن تداعی شود و نشان دهیم که از همین جا میتوانیم این چرخ دندهها که در دکور میبینیم باید حرکت کند و این تولید بتواند شکوفا شود، در خصوص تعداد داوران هم موضوع اصلی این بود که یک مقدار بیشتر از داوران استفاده کنیم و زمان یک مقدار بیشتر بین داوران توزیع شود، با توجه به تیب بندی و شخصیت بندی که برای داورها داشتیم سعی کردیم از این سه داور استفاده کنیم، که هر کدام در حوزه تخصصی خودشان مطالبشان را ارائه میکنند و وقتی هم که تعداد داورها کمتر میشود ریتم برنامه تندتر میشود.
وی افزود: برنامه ما صرفا اقتصادی نیست، ما میخواهیم مخاطب عام و خانوادهها بتوانند از مطالب برنامه استفاده کنند، یعنی یک برنامه سرگرم کننده اقتصادی است، نه برنامه اقتصادی صرف است و نه برنامه سرگرم کننده صرف این دو تا کنار هم است.
وی ادامه داد: مباحث اقتصادی که شاید در حالت عادی خیلی خشک و نچسب است، سعی میکنیم در این برنامه این مباحث را شیرینتر بیان کنیم.
این تهیه کننده در خصوص معیارها برای انتخاب شرکت کنندگان نیز گفت: تاکنون ۸ هزار کسب و کار ثبت نام کرده اند، ما در این فصل که ۷۰ قسمت است نهایتا ۱۴۰ سوژه را میتوانیم بپردازیم و قاعدتا خیلی از کسب و کارها فرصت این که در برنامه باشند پیدا نمیکنند، ما ۲ تا جنبه اصلی برای انتخاب سوژهها داریم یکی بحث اقتصادی و بیزینسی است که شفاف و سالم باشد و این کسب و کار واقعی باشد و به محصول رسیده باشد و صرفا یک ایده نباشد، در این زمینه ما خیلی سخت گیر هستیم که مجموعهای که در برنامه معرفی میشود مسائل کسب و کارش را طی کرده باشد و نکته دوم این که این سوژهها باید جنبه هنری هم داشته باشند که بتوان با اینها برنامه را جذاب کرد.
وی در خصوص صحت سنجی و اعتبار سنجی صاحبان کسب و کار گفت: در مصاحبه تلفنی مدارک مورد نظر را کسب میکنیم و سپس ارزشیابی میشود و پس از استعلامات، آن تعدادی را که احساس میکنیم قابلیت عرضه دارند به تهران دعوت میکنیم و پس از مصاحبه حضوری انتخاب میشوند.