بهره برداری از پل های تقاطع بزرگراه شهید باکری
پل های تقاطع بزرگراه شهید باکری به باند جنوبی آزادراه تهران - کرج به بهره برداری رسید.
مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مراسم بهره برداری از این پلها به خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این اتصال از طریق 4 پل ارتباطی انجام شده است.
وی افزود: سال 90 پل ارتباطی باند شمال آزاد راه تهران کرج به بزرگراه شهید باکری که تامین کننده جهت های حرکتی شمال به غرب و شرق به شمال بود ، بهره برداری شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: در مرحله دوم از طرح ساخت تقاطع های غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری با ازاد راه تهران کرج ، دو پل دیگر به بهره برداری رسید تا در مجموع 4 پل به طور کامل زیربار ترافیکی برود.
مازیار حسینی افزود: 2 پل آماده بهره برداری شامل پل دسترسی باند جنوب آزادراه به شمال بزرگراه شهید باکری ؛ غرب به شمال و پل دسترسی شمال بزرگراه شهید باکری به باند جنوب آزاد راه تهران کرج ، شمال به شرق است.
وی گفت: عبور از روی رودخانه شرقی- غربی میانرود ، دسترسی پارک ارم، خطوط مترو تهران- کرج و آزاد راه تهران کرج از دشواری های اجرایی این 2 پل ارتباطی بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران درباره ویژگیهای این پل ها گفت: دهانه حدود 100 متری پل های ارتباطی غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باکری با باند جنوب آزادراه تهران- کرج که بدون پایه میانی از روی عرض این آزادراه عبور کرده است، تنها شاخص ممتاز معماری محسوب نمی شود.
وی افزود : این سازه های حمل و نقلی در حالی با شعاع قوس 90 درجه و دهانه آزاد 96 متری احداث شده که بزرگترین دهانه ساخته به این روش در دنیا 85 متر بوده است.
مازیار حسینی افزود: با انتخاب بزرگراه شهید باکری در لحظه ورود به شهر تهران، ترافیک در آزادراه و بزرگراه های شمالی- جنوبی شهر تهران مانند بزرگراه شهید ستاری و بزرگراه یادگار امام (ره) نیز ترافیک متعادل تر خواهد شد.
وی گفت: در این طرح بزرگ 2200 تن آرماتور بندی، 30 هزار متر مربع قالب بندی، 12 هزار تن آسفالت و 15 هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.