کاربران میتوانند شکایت خود از محتوای نامناسب، نقض مالکیت فکری و تخلفات حقوقی و محتوای کذب را در سامانه پایش مردمی «ساپرا» ثبت کنند.
سعید مقیسه افزود: یکی از این روشها همکاران هستند که وظیفه پالایش و پایش را به عهده دارند و روش دیگر استفاده از سامانههای هوش مصنوعی و ماشینی و روش سوم هم استفاده از نظرات مخاطبان و مردم است.
مقیسه گفت: روش سوم و استفاده از نظر مخاطبان در سامانه ساپرا یا همان سامانه پایش مردمی انجام میشود.
وی گفت: مردم وقتی که میخواهند شکایتی را ثبت کنند، این شکایت میتواند درباره تخلف محتوایی، شکایت مربوط به مالکیت معنوی، و یا شکایت از اخبار نادرست و جعلی و یا حتی موضوع مربوط به تبلیغات یا موضوع فنی باشد.
مقیسه گفت: در این مورد بخشی هم مربوط به نظرسنجی نیز در نظر گرفته شده که مردم میتوانند رای بدهند و درباره میزلن استقبال از یک محتوا نظر دهند.
وی گفت: در مرداد ماه امسال، ۲۵۵ شکایت قابل بررسی داشتیم و فرق این سامانه با سامانه موجود در خود «وی او دی»ها این است که یک نفر از طرف ساترا پیگیری میکند تا مشکل برطرف شود.
مقیسه گفت: اقدامات بهبودی وضعیت سکوها در سه بخش اقدامات ایجابی، اقدامات سلبی یا اقدامات مدیریتی انجام میشو د و این راهکاری است تا مردم بتوانند شکایتهای خود را اعلام کنند تا جلوی برخی سهل انگاریها گرفته شود.
وی درباره اقدامات ساترا برای اربعین هم گفت: هرماه بسته متناسب با مناسبتهای آن ماه را صداوسیما به سکوهای پخش خانگی ارائه میکند و تا الان ۱۵ بسته محتوایی تقدیم این سکوها شده است.
مقیسه درباره بسته محتوایی بعدی گفت: به تناسب ایام هر ماه بسته مرتبط داریم که این همه قالبهای رایج را شامل میشود.