نهمين نمايشگاه نوشت افزار ايراني اسلامي در تهران و چند مرکز استان در حال برگزاري است.
هدف از برپايي نمایشگاههای ایران نوشت چيست؟
آقای یقینی دبیر نمایشگاه ایران نوشت: اين نمايشگاه با هدف عرضه و معرفی آخرین دستاوردها، محصولات و حتی مجموعههای برتر صنعت نوشت افزار برگزار میشود. امسال نهمین دوره اش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران از دو روز قبل شروع شده و تا دوم مهرماه ادامه دارد و اتفاق ویژهای که امسال افتاد در چند مرکز استان هم به صورت همزمان در حال برگزاری است از جمله در شیراز، مشهد, اصفهان، قم، اهواز و تبریز.
چند تولیدکننده داخلی در عرصه نوشت افزار ایرانی اسلامی داریم که فعالند؟ و چند تا از آنها در این نمایشگاه شرکت میکنند؟
آقای یقینی: در حال حاضر بیش از هزار تولیدکننده کوچک، متوسط و بزرگ در صنعت نوشت افزار داریم و هم اکنون میزان اشتغال در این حوزه بیش از ۵۰ هزار نفر است. بیش از ۲۰۰ مجموعه در نمایشگاه ایران نوشتن شرکت دارند و خیلی از مجموعهها اگر خودشان نباشند محصولات شان در این نمایشگاه عرضه میشود. در این نمایشگاه تمرکز بر عرضه نوشت افزار هم با تولید داخل هم با محتوای ایرانی اسلامی است.
در مورد کیفیت شرکتهایی که انتخاب شده اند توضيح دهيد.
دبیر نمایشگاه ایران نوشت: هدف نمایشگاه این است که بتواند یک ویترینی از بهترین مجموعه ها، انگیزه دارترین ها و با کیفیتترینها باشد. در صنعت نوشت افزار شاهد یک تنوع کامل هستيم اقتصادیترین محصولات را داریم که میتواند نیاز مخاطبین را با محصول متوسط تر، قیمت مناسبتر تامین کند. اصل اساسی این است که خانوادهها بیایند و این جمع تیم ملی نوشت افزار کشور را ببینند و اگر اصل اتفاق این است که به فروشگاههای نوشت افزار يا به فروشگاههای زنجیرهای اینترنتی و محل شان برای تامین نوشت افزار رفتند نوشت افزار ایرانی در ذهن شان به عنوان یک محصول با کیفیت و قابل دفاع باشد.
براي ترغيب مردم به خرید کالاهای ایرانی چه کارها و اقدامات تبلیغاتی تاکنون انجام داده اید؟
آقای یقینی: نمایشگاه ایران نوشت را مردم میشناسند، چون بیش از ۹ سال است که برگزار میشود و کانون پرورش هم میزبان این نمایشگاه بوده در این سالها به عنوان یکی از کارها و ماموریتهای اصلیش که در حوزه کودک و نوجوان دارد همراهی صدا و سیما و فضای شهری هم طبیعتا مي تواند کمک بکند به فضای اطلاع رسانی که خانوادهها بیایند مشاهده کنند ببینند با خود تولیدکنندهها ارتباط برقرار کنند. یکی از هدفهای این نمایشگاه اين است که حضور مستقیم تولیدکنندهها بازخوردهای مردمی را به خود تولیدکنندهها منتقل میکند.
در این سنواتی که نمايشگاه برگزار شده مخاطب بیشتر شده است؟ آمار وجود دارد؟
آقای یقینی: خیلی، تقریبا شاید سالهای اولی که حدود ۲۰ هزار نفر بازدید میکردند سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند. طبق نظرسنجی بیش از ۸۰ درصد از نوشت افزار ایرانی رضایت دارند