رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: شاخصها برای کیفیت بخشی مطلوب به فعالیتها و برنامههای آموزشی و تربیتی مدارس غیر دولتی باید ارتقا یافته و مورد بازنگری قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه تحلیل مسائل آموزشی و پرورشی به ویژه نتایج پایه دوازدهم تحصیلی به ترتیب در استان، منطقه و مدرسه باید مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: باید در چارچوب برنامهای هدفمند تراز تحصیلی دانش آموزان در رشتههای مختلف و برنامههای آموزشی و تربیتی مدارس تحلیل و بررسی شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکیدبر اینکه، مدارس ما باید به سمتی حرکت کند تا کلاس درس و معلم مرجع اصلی باشد، تصریح کرد: با برنامه ریزی در جهت ارتقای کیفیت مطلوب مسائل آموزشی و پرورشی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس ومراکز غیر دولتی باید موجبات شکوفایی استعدادها و پویایی دانش آموزان فراهم شود.
محمودزاده، با اشاره به تخصیص دبیرخانه برای برخی از فعالیتها با هدف توازن موفقیتهای آموزشی و تربیتی در این سازمان، گفت: پروژه محوری و رسیدن به راهکارهای عملیاتی واجرایی در جهت رسیدن به سیاستهای اصلی نظام تعلیم و تربیت در دستور کار است.
معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آمادگی لازم جهت بازگشایی مدارس و پروژه مهر، خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری مجدانه بر روند بازگشایی مدارس غیر دولتی نظارت میشود تا دانش آموزان عزیز کشورمان با کمترین دغدغه سال تحصیلی جدید و مهری پر امید را آغاز نمایند.
وی با اشاره به برگزاری دورههای توانمند سازی معلمان و تاکید بر رعایت آئین نامه اجرایی مدارس، افزود: مدیران مدارس درراستای آشنایی با پدافند غیرعامل و بصیرت افزایی دانش آموزان در قالب پروژه مهر و مراسم آغازین سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برنامههای خوبی را ترسیم کنند.