روند کاهش نمرات آزمون دانش آموزان در درس ریاضیات در آمریکا همچنان ادامه دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اس، آمار منتشر شده نشان میدهد با وجود بازگشت دانش آموزان به کلاسهای درس حضوری در پی همه گیری کرونا، در زمینه بهبود نمرات پایین و هشدار دهنده دانش آموزان در درس ریاضی در آمریکا پیشرفتی حاصل نشده است. مِگ اولیور، خبرنگار سی بی اس، برنامه درسی مدرسهای در کنتیکت را بررسی میکند که موفقیت آمیز بوده است.
خبرنگار: در سال ۲۰۱۹ که دن کریسپینو تصدی سمت نظارت بر برنامههای درسی در مدارس ابتدایی در منطقه مریدن در ایالت کنتیکت آمریکا را بر عهده گرفت با مشکل بزرگی مواجه بود که باید آن را حل میکرد.
دن کریسپینو: زمانی که در سراسر این منطقه به کلاسهای درس میرفتم، دانش آموزانی را میدیدم که به درس ریاضی علاقهای ندارند.
خبرنگار: در این منطقه که در آن درآمد افراد پایین است و حدود ۷۵ درصد از دانش آموزان کمکهای غذایی دریافت میکنند، درس ریاضی یک معضل بود.
دن کریسپینو: ما برای درس ریاضی تنها ۶۰ دقیقه زمان اختصاص داده بودیم.
خبرنگار: این زمان اکنون به ۹۰ دقیقه افزایش یافته است که ۳۰ دقیقه آن به درس دادن اختصاص داده میشود و ۶۰ دقیقه آن به تمرینات اختصاص داده میشود. کلاسهای درس به شدت زمان بندی شده است و دانش آموزان و معلم به گروههای کوچک تقسیم میشوند. معلم مبحث جدیدی را آغاز نمیکند مگر این که همه دانش آموزان مبحث قبلی را آموخته باشند.
مرد: ما قصد داریم این روند را به یک شیوه معمول تبدیل کنیم. افراد میخواهند بدانند ما در زمینه درس ریاضی چه اقداماتی انجام میدهیم.
خبرنگار: همچنین برای نخستین بار در روزهای درسی از معلم خصوصی هم استفاده میشود. کریسپینو با این ابتکارات توانسته است به موفقیتهای قابل توجهی برسد.
خبرنگار: کالین فلین (دانش آموز) شاید زنگ تفریح را دوست داشته باشد، اما او همچنین جمع و تفریق و تقسیم را دوست دارد. چه چیزی باعث میشود ریاضی به یک درس جذاب تبدیل شود؟
دانش آموز پسر: زمانی ریاضی جذاب میشود که با یک فرد دیگر درس بخوانیم و تمرین کنیم یا این که تک به تک با معلم درس بخوانیم.
خبرنگار: چرا این شیوه را دوست داری؟
دانش آموز پسر: زیرا این میتواند سبب ایجاد رقابت شود یا این که شما چیزی را کشف میکنید و متوجه میشوید کجاها اشتباه میکردید.
خبرنگار: نمرات امتحان در سراسر کشور برای دانش آموزان ۱۳ ساله کاهش یافته است. این موضوع نشان دهنده بزرگترین کاهش طی ۵۰ سال است و در پی اختلالات ناشی از شیوع همه گیری کرونا نشانهای از بهبود مشاهده نمیشود. اما در اینجا در همه مدارس ابتدایی در مریدن نمرات دانش آموزان بهتر شده است. آینده برای این دانش آموزان چگونه به نظر میرسد؟
مرد: این روند سبب ایجاد فرصتهایی برای انجام دادن یک سری اقدامات در کالج میشود که با ریاضیات مرتبط هستند. ما مسیرهای بیشتری را پیش روی دانش آموزان در ارتباط با آینده شان قرار میدهیم.
خبرنگار: آیندهای که مملو از احتمالات محاسبه شده است.