معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: همراه کردن یک مربی کنار دانش آموز فضایی را برای متربی ایجاد میکند که اثربخشی بالایی دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: نیروهایی که به مدارس مراجعه میکنند، امسال ساماندهی میشوند تا پوشش خوبی از این بابت داشته باشیم. وی افزود در بحث نیروی انسانی شبکه سازی باید صورت بگیرد تا شبکهای از مربیان و نیروهای امور تربیتی داشته باشیم همچنین تربیت نیروها نیز در بحث نیروی انسانی مهم است. باقرزاده تصریح کرد: سنجش صلاحیت مربی پرورشی، برگزاری دورههای مهارتی و تبادل تجارب از جمله مواردی است که باید برای آنان سازوکاری درنظر گرفت.
معاون وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: باید به مربیان دانشگاه فرهنگیان توجه کرد، این افراد جوان و باانگیزه هستند باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده کنیم. وی با اشاره به برنامه فراگیر پرورشی افزود: چالشهای اصلی معاونت در مدارس، حجم بالای دستورالعملها و بخشنامهها، موازی کاری مجموعهها، عدم تدارک فرصت لازم در برنامه درس ملی برای اجرای فعالیتها، توجه به برخی ساحتهای تربیتی و مغفول ماندن برخی دیگر، غفلت از عاملیت متربی، تصدیگری مربیان و معلمان در اجرای فعالیتها، عدم امکان نظارت و سنجش اثربخشی فعالیتها، کمبود منابع انسانی ماهر و توانمند، عدم امکان ارزیابی عملکرد پرورشی مدارس، بیاطلاعی دانش آموزان و خانوادهها و از کم و کیف برنامهها و جذاب نبودن برنامهها است.
باقرزاده گفت: امسال در پرورشی ۵ هدف پایهای داریم؛ هدف پایه خردورزی و خود مراقبتی که برای آن یک اقدام گفتگو و پرسش و پاسخ را درنظر گرفتیم، هدف پایه ایمان با برنامه تمهید نماز جماعت در مدرسه، هدف پایه امید با اقدام هر دانش آموز حداقل دو روز اردو، هدف پایه هویت با اقدام هر دانش آموز عضو یک تشکل دانش آموزی، هدف پایه نشاط با اقدام هر دانش آموز حداقل یک مسابقه و جشنواره در این برنامه، مورد توجه است.