آلفابت اعلام کرد که گوگل تبلیغات هدفمند را شفاف تر می کند و به محققان دسترسی گسترده ای برای دریافت اطلاعات مرتبط با نحوه عملکرد محصولاتش می دهد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز، آلفابت (شرکت مادر گوگل) اعلام کرد که گوگل تبلیغات هدفمند را شفاف تر می کند و به محققان دسترسی گسترده ای برای دریافت اطلاعات مرتبط با نحوه عملکرد محصولاتش می دهد تا از قوانین محتوای برخط اتحادیه اروپا پیروی کند.
قوانین جدید که به عنوان قانون خدمات دیجیتال (دیاسای) شناخته می شود، برای سکوهای متا، مایکروسافت، توئیتر، بوکینگ ، پینترست، اسنپ چت، ویکیپدیا، زالاندو و علی بابا به دلیل تعداد زیاد کاربرانشان سخت تر است.
قانون خدمات دیجیتال از روز جمعه اجرایی میشود و از شرکتها میخواهد تا برای مقابله با مطالب مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان و اطلاعات نادرست، ایجاد شفافیت در مورد فرآیندهای الگوریتمی، رباتها و تبلیغات هدفمند خود، حذف محصولات غیرقانونی و ناایمن یا تقلبی فروختهشده در سکوهای خود تلاش کنند.
لوری ریچاردسون معاون گوگل در بخش اعتماد و ایمنی در یک پست گفت،ما یک مرکز شفافیت تبلیغات، یک مخزن جهانی قابل جستجو از تبلیغکنندگان را در تمام سکوهای خود، برای رعایت قانون خدمات دیجیتال و ارائه اطلاعات اضافی در مورد تبلیغات هدفمند ارائهشده در اتحادیه اروپا، توسعه خواهیم داد.
او گفت: ما دسترسی به دادهها را برای محققانی که به دنبال فهم بیشتر در مورد نحوه عملکرد جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل مپ،گوگل پلی و بخش فروشگاه هستند و انجام تحقیقات مرتبط با درک خطرات محتوای سیستمی در اتحادیه اروپا، افزایش خواهیم داد.
این شرکت همچنین شفافیت بیشتری را در تصمیمات خود برای تعدیل محتوا فراهم می کند، راه های مختلفی را برای تماس با شرکت و به روز رسانی فرآیندهای گزارش دهی و تجدیدنظر در اختیار کاربران قرار می دهد تا انواع مشخصی از اطلاعات و بستر ها در مورد تصمیماتش را ارائه دهد.