رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۵۲۲ تقاطع در پایتخت وجود دارد که به صورت هوشمند و با سامانهها کنترل میشوند.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: حسگرها برای اینکه اولویت را به مسیری که خودروها بیشتر است بدهند روی یک ثانیه توقف کرده و بعضا از ثانیهای معلوم (مثلا از ثانیه ۲۰ به ۷) پرش میکند تا تنظیم جریان ترافیک را انجام دهد و اولویت را به مسیر مخالف و یا همین مسیر بدهد.
وی افزود: بر این اساس مکث و توقفی که در ثانیه شمارها اتفاق میافتد و جهش و پرشی که در این ثانیه شمارها هست به این دلیل است که اولیوت عبور را به مسیر مخالف و یا همین مسیر بدهند.
سرهنگ زینی وند افزود: در جاهایی که تقاطع هوشمند نیست ثانیه شمار یا نصب نشده است و یا اینکه از قبل این زمان به تناسب جریان ترافیک در ساعات مختلف شبانه روز و پیک ترافیک تنظیم شده و به صورت خودکار زمان بندی انجام میشود.
رییس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر در حریم تقاطعها توقفی وجود نداشته باشد این حسگرها با مشکل مواجه نخواهد شد و کارکرد خود را به صورت مناسب انجام میدهند و مشکلاتی از قبیل پرش ثانیه چراغ راهنمایی و رانندگی و توقف زمان در تقاطعها بوجود نمیآید و رانندگان باید بحث رعایت قوانین و مقررات را بخصوص در حریم تقاطعها بیشتر رعایت کنند تا این مشکل برای رانندگانی که در پشت چراغ راهنمایی ایستاده اند پیش نیاید.
سرهنگ زینی وند افزود: توقف خودروها در حریم تقاطع باعث بر هم خوردن کار حسگرها در تقاطع میشود و نظم عبور و مرور را نیز به هم میزند، بنابراین لازم است رانندگان با رعایت قوانین و مقررات در حریم تقاطع ها، از بروز تصادفات جلوگیری کنند.