مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: دلایل محکمی برای حذف قطارهای تندرو از مدار داریم و مسافران مترو خودشان را با برنامه ما تطبیق دهند.
مسعود درستی افزود: موضوع دوم این است که بیشترین تاخیر به واسطه نوع حرکت قطارها برای قطارهای کندرو است آن هم به علت سوار شدن بیش از حد جمعیت در قطارهاست پس تصمیم گرفتیم برای متعادل سازی این زمان را یکسان کنیم.
آقای درستی همچنین گفت: موضوع بعدی این است که به واسطه بار بیشتر قطارهای تندرو به لحاظ سرعت و وزن بیشترین خرابی در حوزه سوزنها اتفاق میافتد. این هم موجب ایجاد تاخیراتی میشود که بر اساس دادههایی که داشتیم تصمیم گرفتیم این حرکتها را لغو کنیم. سعی ما این است که بتوانیم زمان سفر را به قطارهای تندرو نزدیک کنیم و ایمنی و راحتی مسافران نیز نتیجه اتخاذ این تصمیم است.
وی درباره خرابی چند پله برقی ایستگاه تجریش نیز گفت: فرایند تعمیر را بازنگری میکنیم بنابراین برخی پلهها عامدانه و برای تعمیراساسی خاموش شده است و تلاش میکنیم تا اول مهر پله برقی خاموشی نداشته باشیم.