تنظیم کنندههای مالی انگلیس، اتحادیه اروپا و ایالات متحده قوانین جدیدی را برای تنظیم نحوه تبلیغ محصولات در سکوهای شبکههای اجتماعی پیشنهاد میکنند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سازمان تنظیمگری اقتصادی جهانی با گسترش تبلیغات از طریق رسانههای اجتماعی، تنظیمکنندهها تلاش خود را برای محافظت از مصرفکنندهگان در برابر آسیبهای احتمالی افزایش میدهند.
در بریتانیا اقداماتی برای مقابله با تبلیغات غیرقانونی و غیرمنطبق مالی در سکوهای شرکتهای اجتماعی؛ و در اروپا اقدامات نظارتی برای ارزیابی پایبندی شرکتهای سرمایه گذاری و موسسات اعتباری به الزامات ارتباطات بازیابی انجام میشود. در آمریکا نیز بورس و اوراق بهادار به اقدامات چهرههای برجسته رسیدگی میکند.
مدتی پیش نیز سناتورهای آمریکایی در زمینه تنظیمگری فعالیت سکوهای دیجیتال و شرکتهای فناوری لوایحی را پیشنهاد دادند.