مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی از آغاز عملیات اجرایی مرحله دوم ساخت فرودگاه امام تا دو ماه آینده خبر داد.
وی افزود: بهسازی معابر و تابلوها و همچنین زیر ساخت فرودگاه نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی بهسازی ترمینال یک، راه اندازی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین هسته پیشران آغاز میشود.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی ادامه داد: ساخت مرحله دوم فرودگاه به مساحت ۴۱۰ هزار متر مربع که در واقع ساخت یک فرودگاه جدید است در دستور کار قرار گرفته و مطالعات آن انجام شده است و با چند سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز گفتگو شده است که البته با یکی از سرمایه گذارهای خارجی به تفاهم رسیده ایم.
وی افزود: دولت هم اعتبارات لازم را تخصیص داده است و امیدواریم تا دو ماه آینده قرارداد ساخت را نهایی و عملیات اجرایی را آغاز کنیم.
وی خاطر نشان کرد: برای بهسازی باندها و تاکسی وی (خزش راه) که از حساسیت بالایی برخوردار هستند دو بار مناقصه برگزار شد، اما به علت هماهنگ نبودن حوزه عمرانی و عملیات هوانوردی قرارداد با پیمانکاران فسخ شد چرا که وضعیت باند نگران کننده بود و به همین علت از اواخر سال گذشته مجددا مناقصهای برگزار و از ماه گذشته عملیات اجرایی آغاز شد.
چلندری با بیان اینکه ۵۰ درصد تاکسی وی آلفا (محل خزش هواپیما A) تراشیده، زیر سازی و آسفالت شده است بیان کرد: قرار بود آسفالت باند پروازی نیز تراشیده و پروازها روی باند ۲۹ چپ انجام شود، اما به علت زمان افزایش پرواز در ایام اربعین که روزانه تا ۳۵۰ پرواز انجام میشود از ابتدای مهر باند پروازی بسته و عملیات آسفالت ریزی انجام میشود و پیمانکار باید به صورت شبانه روزی عملیات عمرانی را انجام دهد تا ظرف مدت ۴۵ روز این عملیات انجام شود.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی تصریح کرد: برای کسب گواهینامه فرودگاهی فرودگاه امام خمینی باید اقداماتی انجام شود، اما برخی ایرادهای گرفته شده را نمیشود حذف کرد همانند ساختمانها و موانع طبیعی، اما یکسری ایرادها مانند آسفالت باند و تابلوها امکان بازسازی دارد.
چلندری افزود: از ۱۳ ماشین آتش نشانی این فرودگاه، ۱۲ ماشین غیر عملیاتی بود که تعمیرات اساسی آن انجام شده است و خرید ۳ ماشین آتش نشانی جدید نیز در دستورکار قرار گرفته است.
وی افزود: این ایراد نیز در حال رفع است که با انجام این اقدامات، گواهینامه فرودگاهی را اخذ خواهیم کرد.