در نشست برندسازی باقلوای سنتی گوگان که در اتاق بازرگانی تبریز تشکیل شد، بر ایجاد خوشه صنعتی و ضرورت چتر حمایتی از باقلوای سنتی گوگان تاکید شد.
محمودیان با بیان اینکه بنگاههای کوچک و متوسط برای رقابت در بازار، نیازمند چتر حمایتی هستند، افزود: در تلاش هستیم زیر ساختهای ایجاد خوشه صنعتی برای توسعه واحدهای کارگاهی وخانگی تولید باقلوا را فراهم کنیم و این موضوع نیازمند مشارکت تمامی دستگاههای اجرایی و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد.
وی تصریح کرد: باقلوای سنتی گوگان علیرغم قدمت بالا و ثبت ملی در فهرست آثار ناملموس، متاسفانه با چالشهای زیادی از جمله عدم دسترسی به بازارهای رقابتی و عدم سرمایه گذاری در این حوزه مواجه است و در تلاش هستیم این مشکلات را مرتفع کنیم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این جلسه گفت: برند سازی، تجاری سازی و ترویج تولید باقلوای سنتی گوگان ضروری است و اتاق بازرگانی استان در این راستا از برگزاری نمایشگاههای عرضه و فروش این محصول در نمایشگاههای داخلی و خارجی و همچنین تجاری سازی این محصول حمایت می کند.
مسعود بنابیان افزود: این محصول باید هرچه سریعتر برندسازی شود تا از ثبت محصولات تقلبی به نام باقلوای سنتی گوگان در بازار جلوگیری شود.