خط یک قطار شهری در مشهد نیازمند ۶۰ دستگاه واگن است که انعقاد قرارداد ساخت این واگن ها از طریق شرکت داخلی در دست اقدام است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد گفت: واگنهای خط یک متروی مشهد از نوع قطار
مجتبی زمانیان با بیان اینکه عمر ناوگان قطار شهری مشهد ۳۰ ساله است، افزود: هم اینک عملیات نگهداری، تعمیرات سنگین و بهروزرسانی قطارهای خط یک در حال اجرا است، لذا سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه بیشتر از پنج دقیقه است.
وی گفت:هزینه تمام شده هر سفر در ناوگان قطارشهری با احتساب استهلاک ۲۲۵ هزار ریال و بدون هزینه استهلاک ۱۱۵ هزار ریال است که فقط ۱۰ درصد این مبلغ معادل ۱۲ هزار ریال از شهروندان دریافت می شود.
مدیر عامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد افزود: افزایش سطح خدمات به شهروندان در ناوگان حمل و نقل عمومی مورد تاکید است.
حفاری خط دوم قطار شهری مشهد از رضاشهر به طبرسی ۱۳۹۴ به پایان رسید و ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر، که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد، از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
حفاری خط چهارم نیز از خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه از ۱۴۰۰ آغاز شد.