رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در ۳ روز سفر دولت به یک استان، از روز قبل از سفر تا روز پس از آن، بهطور میانگین ۲۵ هزار ملاقات چهره به چهره صورت میگیرد که این عدد در تاریخ انقلاب بینظیر است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاعرسانی دولت، حجتالاسلام والمسلمین احمد صالحی، همزمان با دومین سالگرد تنفیذ حکم ریاست جمهوری آقای رئیسی، درباره تأکید رهبر انقلاب بر ارتباط گرفتن با مردم و استفاده از ظرفیتهای مردمی در دولت سیزدهم، تصریح کرد: مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در این دولت، رویکرد خوبی در پیش گرفته که نماد و نمود ارتباط میان مردم و دولت را روشن کرده است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اظهار داشت: در سفرهای استانی با حضور وزارتخانهها، دستگاهها و نماینده تامالاختیاری که حضور مییابد، ۲۰ تا ۲۵ هزار ملاقات چهره به چهره میان مسئولان با مردم را ساماندهی میکنیم.
صالحی تأکید کرد: در ۳ روز سفر دولت به یک استان، از روز قبل از سفر تا روز پس از آن، بهطور میانگین ۲۵ هزار ملاقات چهره به چهره صورت میگیرد که این عدد در تاریخ انقلاب بینظیر است، طوریکه مردم میتوانند در سفر استانی، رئیس جمهور را از نزدیک ببینند، با او صحبت و مطالبات خود را مطرح کنند.
پیگیری ۲۰۰ هزار مکاتبه در سفر رئیس جمهور به یاسوج
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه سامانه ۱۱۱ در سفرهای استانی به سراسر کشور فعال است، گفت: مردم میتوانند با مراجعه به این سامانه، موضوعات و مسائل خود را با دولت در میان بگذارند. پس از سفر آقای رئیسی به یاسوج، ۲۰۰ هزار مکاتبه مردم را پیگیری کردیم.
او با بیان اینکه در سامانه ۶۱۳۳ برگزاری ۴۳ برنامه ثبت شده است، افزود: حضور ۲۵ عضو دولت در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، نشان میدهد که این مرکز، همه مسئولان را پای خط مردم آورده است.
صالحی تصریح کرد: البته در بین راه هستیم و کارهای تحولآفرین در مرکز، جای خود را خواهد داشت و به همین علت، هنوز نمره قبولی برای خود قائل نیستیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اظهار داشت: باید همچنان با همین روحیه برای ارتقای مرکز و ساماندهی اشکالات در دورههای قبل، ادامه بدهیم و مردم به یقین، آنقدر ارزش و جایگاه دارند که هر چه به آنان خدمت کنیم، باز هم نتوانستهایم کف خدمت را به انجام برسانیم.
پیگیری ۴۰۳ دستور برای مطالبات مردمی
حجتالاسلام صالحی در پاسخ به این پرسش که از میان تماسهایی که اعضای دولت پاسخ دادهاند، چه تعداد مطالبه به سرانجام رسیده است، بیان کرد: گزارش این موضوع در ابتدای هفته به خدمت رئیس جمهور تقدیم شد که نشان میدهد تا پایان تیر امسال ۴۰ برنامه با حضور اعضای دولت، برگزار و در مجموع ۴۰۳ دستور پیگیری مطالبات مردمی صادر شده است.
او با بیان اینکه ۹۰ درصد دستورها در دور نخست برنامه میزبانی از اعضای دولت در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری داده شده است، افزود: در دور دوم هم بین ۶۰ تا ۷۰ درصد موضوعات در دست پیگیری است.
مخبر به مرکز ارتباطات مردمی میآید
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: به مناسبت هفته دولت، معاون اول رئیس جمهور پاسخگوی بر خط مطالبات مردمی خواهد بود.
او درباره میزان تأثیرگذاری حضور وزرا در مرکز ارتباطات مردمی و پاسخگویی به پرسشهای مردم، تصریح کرد: در دور نخست، مرکز ارتباطات مردمی برای بر خط کردن و پاسخگویی مقامات عالی دولت، تنها به ارتباطات بر خط تلفنی و پیگیری خواستههای مردم اکتفا کرد، اما در دور دوم، ارزیابی عملکرد و اکنون در دور سوم، مطالبهگری به برنامههای این مرکز اضافه شده است.
با هیچ فردی تعارف نداریم
صالحی تأکید کرد: نشستهایی که با حضور اعضای دولت برگزار میشود، قرار نیست دورهمی باشد، زیرا با انشاالله و ماشاالله و قول و دستور کتبی، کار پیش نمیرود. مدیران هم باید بدانند که مرکز ارتباطات مردمی در مطالبهگری از مسئولان و دستگاهها با هیچ فردی تعارف نخواهد داشت و آن را پیگیری خواهد کرد.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، مطالبهگری از دستگاهها را به عنوان خط اصلی و برنامه اساسی این مرکز بر شمرد و تصریح کرد: قرار نیست که سرمایه اجتماعی را با تعارف با مسئولان، زیر سؤال ببریم. مرکز به یقین، این را از وظایف و مسئولیتهای خود میداند که مطالبهگری از دستگاهها و وزارتخانهها را به عنوان دستور رئیس جمهور پیگیری کند.
صالحی درباره حضور استانداران و پاسخگویی بر خط آنان گفت: حضور استانداران سراسر کشور را از یک ماه پیش آغاز کردهایم و دیروز، استاندار بوشهر به عنوان پنجمین استاندار، پاسخگوی مردم استان شد.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اظهار داشت: در این برنامه، تماسهای بر خط در سطح استان، برقرار و ارتباطات مستقیم مردم با استانداران و مسئولان استانی انجام میشود.