دبیر کارگروه حوزه پی نمایی (کمیک استریپ) گفت: لازمه توسعه صنایع خلاق در کشور، تعریف پروژههای کلان و پیشران است که بتواند بازار صنعت پینمایی در ایران را توسعه دهد و گردش مالی این بخش را تا حد قابل توجهای بیشتر کند.
در ابتدای جلسه، بهروز آهنگربیگ، مسئول برگزاری کارگروههای ستاد به تشریح کارویژه کارگروهها در سه ساحت حکمرانی، زیست بوم و معاونت علمی پرداخت و همچنین از حوزه پینمایی به عنوان یکی از حلقههای خلق ارزش اقتصاد خلاق همچون خلق کاراکتر برای سایر صنایع خلاق همچون انیمیشن و اسباب بازی یاد کرد.
در ادامه، مهدی یوسفوندی، دبیر کارگروه حوزه پی نمایی (کمیک استریپ) ضمن تأکید بر ضرورت وجود سازوکارهای تسهیلگری و تنظیمگری در حوزه پی نمایی، لازمه تحقق این مهم را ایفای نقش حکمرانی توسط ستاد توسعه فناوریهای فرهنگی و نرم در این بخش دانست.
وی همچنین بر ضرورت تعریف پروژههای پیشران صنایع خلاق در بخش پی نمایی تأکید کرد و افزود: لازمه توسعه این بخش از صنایع خلاق در کشور، تعریف پروژههای کلان و پیشران است که بتواند بازار صنعت پینمایی در ایران را توسعه دهد و گردش مالی این بخش را تا حد قابل توجهای بیشتر کند.
در ادامه این جلسه، برخی از فعالان و کارشناسان حوزه پینمایی نیز به ایراد نظرات خود در مورد موانع و مشکلات این حوزه، عوامل تسهیل گر و ضرورتهای لازم جهت توسعه کسب و کارهای حوزه پینمایی و راهکارهای توسعه آن پرداختند.
به اعتقاد این گروه از کارشناسان، تکنیکهای محتوایی و نویسندگی پینمایی یکی از مهمترین خلأهای این عرصه از صنایع خلاق است که ستاد فناوریهای نرم و فرهنگی میتواند با اولویت ویژهای نسبت به رفع این خلأ از طریق فعال سازی مکانیزمهای حوزه آموزش و یادگیری اقدام کند تا بتوانیم شاهد جهش خوبی در این حوزه باشیم.
سعود حسنلو، دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی با تأکید بر ضرورت نگاه خلاقانه و نوآورانه به عرصه تولیدات پینمایی با توجه به نگاه ویژه به اقتصاد خلاق در کشور گفت: حوزه پینمایی و به طور کلی صنایع خلاق، ارتباط سیستماتیک و ارگانیکی با هم دارند، لذا در جهت تکمیل زنجیره ارزش این حوزه، باید ارتباط خوبی بین کارگروه پینمایی با سایر کارگروههای سندملی توسعه فناوریهای نرم و فرهنگی برقرار شود.
در پایان این نشست مقرر شد نظام مسائل و پروژههای پیشران صنایع خلاق در حوزه پینمایی با توجه به دو بازه زمانی کوتاه مدت و میان مدت به طور عملیاتی توسط این کارگروه و با کمک سایر کارگروههای مرتبط نظیر آموزش و یادگیری و اسباب بازی و ... هدفگذاری و تدوین شود.