نهم مرداد؛
برگزاری سمینار تخصصی مبانی ثبت و ارزشگذاری ویژند و توسعه کسب و کار
مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت با اشاره به اینکه راهاندازی مراکز خدمات ارزشگذاری ویژند، در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفت، از برگزاری سمینار تخصصی مبانی ثبت و ارزشگذاری ویژند (برند) و توسعه کسب و کار خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما از وزارت صمت؛ سمینار تخصصی مبانی ثبت و ارزشگذاری ویژند (برند) و توسعه کسب و کار، به همت دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ساعت ۱۴ روز دوشنبه مورخ نهم مردادماه، در محل اتاق بارزگانی ایران برگزار میشود
توسعه، ترویج و ارتقای جایگاه کالاها و خدمات ایرانی و افزایش قدرت رقابت در عرصههای ملی و بینالمللی، از اهداف برگزاری این سمینار است.
آقای امیرحسین اسدی مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت در خصوص این سمینار گفت: یکی از عوامل تاثیرگذار در فرایند بازاریابی و فروش محصولات، مبانی ویژند و تبلیغات است. امروزه ویژند و یا ویژند، بهعنوان یک دارایی نامشهود بسیار ارزشمند در تمام جهان شناخته شده است.
وی با بیان اینکه ویژند (برند)، قیمتگذاری میشود، در فروش تاثیر دارد، میتواند بازاریابی کند، قابلیت تاثیرگذاری روی مشتری را دارد و حتی میتواند زمینه ساز فروش محصولات و خدمات ثانویه شود، افزود: ویژند حتی در بسیاری از کشورها میتواند بهعنوان وثیقه تسهیلات و وام، نقش خود را ایفا کرده و سرمایه در گردش صنایع و کسب وکارها را تامین کند.
مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت ادامه داد: متاسفانه مقوله ویژند، ثبت ویژند، ارزشگذاری ویژند و مراکز تخصصی خرید و فروش ویژند، هنوز آنگونه که باید در کشور توسعه پیدا نکرده است.
وی اضافه کرد: برخی از کسب و کارها، بدون آگاهی از فرایندهای ثبت و مالکیت ویژند، کالا و یا محصولی را وارد بازار میکنند که ممکن است با شکایتهای حقوقی مواجه شده و یا دارایی خود را به جای توسعه ویژند شخصی و شرکتی، در راستای افزایش ارزش ویژند دیگران مصرف کنند.
اسدی تاکید کرد: از سوی دیگر، نهادهای داوری فوری مشکلات ویژند، هنوز آنگونه که باید ایجاد و توسعه پیدا نکرده و اختلافات ویژند، گاهی سالها در دادگاهها، ادامه پیدا میکنند؛ موضوع که باعث جلوگیری از توسعه کسب وکار میشود.
وی گفت: ارزشگذاری ویژند و بررسی نقش ارزش ویژند در بهای تمام شده کالاها، هنوز در کشورمان مباحث جدیدی است و اگر بخواهیم مفاهیم نشان سپاری را در کشور توسعه دهیم، قبل از آن باید مفاهیم ارزشگذاری ویژند و پذیرش این ارزش را مورد واکاوی دقیق قرار دهیم.
مدیرکل خدمات کسب وکار وزارت صمت صحبتهایش را اینگونه ادامه داد: بر این اساس، قدمهای خوبی در این مدت برداشته شده و تلاش داریم تا با راهاندازی مراکز خدمات ارزشگذاری ویژند، این مسیر را تسهیل کنیم.
وی اضافه کرد: در این سمینار تلاش داریم تا، مسائل و چالشهای کسب وکارها به ویژه کسب و کارهای فنآور و نوین در حوزه ثبت و توسعه ویژند محصولات ایرانی و رویکردهای نوین و راهکارهای عملیاتی ارتقا و بهبود وضعیت موجود را بررسی کنیم.
اسدی همچنین گفت: در این زمینه، در دو میزگرد تخصصی با عناوین: «ویژند و نقش آن در توسعه کسب و کار» و «ثبت ویژند، ارزشگذاری و توسعه وکسب و کار» در حضور مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی متولی و صاحبنظران بخش خصوصی، مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرد.