رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به الهام گرفتن امام خمینی (ره) از قیام عاشورا گفت: مجالس امام حسین (ع) برای ما مقاومت را به وجود آورد و باعث ایجاد تعهد و التزام و معرفت و یقین شد و توحید را در دلهای ما عمیقتر کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از المنار، هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان با اشاره به الهام گرفتن امام خمینی (ره) از قیام عاشورا و این جمله معروف ایشان که ما هرچه داریم از عاشوراست؛ تصریح کرد امام مهدی (عج) در انتقام جویی از دین و اسلام و رسول خدا بر خط مشی اموی چیره خواهد شد حال چه این خط مشی اموی را کسی با نام اسلام ترویج کند یا اینکه توسط آمریکاییها یا صهیونیستها یا هر قدرت زورگوی دیگری در جهان ترویج و دنبال شود.
صفی الدین با اشاره به حدیث رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درباره امام سوم شیعیان (ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه) افزود: این کشتی باقی بوده است و تا ابد باقی خواهد ماند و ما به حسین (ع) و آرمان ایشان ایمان داریم.
رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در جهان اسلام و حدیث کسا و اینکه مجالس امام حسین (ع) چگونه میتواند ما را به امام مهدی (ع) برساند، افزود: این مجالس از طریق تثبیت عقیده به ما کمک میکنند و وقتی ما معتقدیم که امام حسین (ع)، ولی ما است با همان قدرت و درجه و ادله معتقدیم که امام مهدی (ع) دوازدهمین امام است و هرگز شک و تردیدی در آن وجود ندارد و رضایت و اطاعت از او و هر آنچه که مورد رضایت ایشان است واجب است همچنانکه اصحاب حسین (ع) اطاعت از ایشان را واجب دانستند.
هاشم صفی الدین در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری موفق به دیدار با امام زمان (عج) شده اند، افزود: گامهایی که انسان برمی دارد و اقداماتی که در حب و عشق به امام زمان (ع) و شوق و ذوق به او انجام میدهد نیازمند آمادگی، عمل کردن و فداکاری و دست برداشتن از شهوات و کارهای بد و زشت و پایبندی و التزام به اطاعت از خداوند سبحان و تعالی است.
رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان در ادامه گفت: ایمان واقعی توحید است و کربلا در واقع دفاع از مساله توحید بود. قرآنی که ما امروز از آن دفاع میکنیم و آماده ایم با همه امکانات و ابزارهایی که خداوند در اختیار ما قرار داده است از آن دفاع کنیم؛ کتاب توحید است. گوهر و درون مایه ایمان، توحید است. امام حسین (ع) به ما آموخت که رسیدن به خداوند عزوجل نیازمند این است که رکن توحید در قلب انسان تثبیت شود.
هاشم صفی الدین خاطر نشان کرد: ما در قدرت و عظمت این مجالس به کاشتن توحید در قلبها و عقلها و اندیشه هایمان و اندیشه جوانانمان شک و تردیدی نداریم. همه ما از دوران کودکی و جوانی آموخته ایم که اینگونه مجالس چه تاثیری بر انسان دارد. شرافت نزدیک شدن به امام مهدی (عج) نیازمند روح و نفس است مانند یاران امام حسین (ع) در کربلا که به ما آموختند چگونه به امام حسین (ع) نزدیک شدند. ما باید از کربلا درس فداکاری و جهاد فرا گیریم. کربلا و امام حسین (ع) اینها را به ما یاد دادند. ایشان عشق به جهاد و مبارزه در راه خدا را به ما آموخت که این یک فرهنگ و تربیت و فداکاری است که در اینگونه مجالس شکوفا و تربیت میشوند و آمادگی هرچه بیشتری را برای پیوستن به سپاه امام مهدی (عج) پیدا میکنند.
رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان در پایان تاکید کرد علمای بزرگ ما به شرکت در این مجالس عزاداری توصیهها کرده اند و یکی از مهمترین راهها برای رسیدن به امام زمان (عج) به شمار میآید. جامعه مهدوی جامعهای است که ایمان و التزام عملی در آن در عالیترین درجه قرار دارد. جامعه مهدوی جامعهای است مبتنی بر مقدس شمردن ارزشها و مقدس شمردن قرآن، حضرت محمد بن عبدالله (ص) و اهل بیت و هر چیز مقدس در دین ماست و جامعه مهدوی باید آماده و حاضر برای قدوم مبارک امام مهدی (عج) باشد.
هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان تصریح کرد: مجالس امام حسین (ع) برای ما مقاومت را به وجود آورد و باعث ایجاد تعهد و التزام و معرفت و یقین شد و توحید را در دلهای ما عمیقتر ساخت. امروز ما میتوانیم به شکل قاطع اعلام کنیم جامعه امروز ما جامعه مقاومت است و ما و سایر جوامع به آن افتخار میکنند. جامعه ما یک جامعه فداکار است و من میتوانم بگویم کسی که این جامعه مقاوم و فداکار را ساخت امام حسین (ع) و این مجالس مبارک بود.
هاشم صفی الدین افزود: هر کسی که به امام حسین (ع) و آرمان او نزدیک شد و عبرت گرفت، سود برد و این چیزی است که همگان اعم از مسلمان و غیر مسلمان بر آن اتفاق نظر دارند. چرا همه ما استفاده نکنیم؟ برکات و آثار خوب خط مشی امام حسین (ع) را ما در جمهوری اسلامی ایران مشاهده میکنیم به طوریکه امام خمینی (ره) فرمود ما هرچه داریم از عاشورا است. آنچه را که امام خمینی به لطف عاشورا و امام حسین (ع) انجام داد آیا فقط جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده کرد یا همه جهان اسلام؟ امروز همه جهان اسلام و بلکه همه جهان اعم از دوست و دشمن اذعان و اعتراف دارند که نهضت بزرگ اسلامی در جهان ما که به شکل بهتر و گستردهتر ادامه دارد و خواهد داشت، با امام خمینی و انقلاب مبارک اسلامی آغاز شد. این انقلاب و عظمت و نتایج آن مدیون عاشورا و کربلاست. مقاومت در لبنان که این همه شهید و مجاهد و فرمانده به عشق حسین (ع) تربیت کرد و ما نتایج شگفت انگیز آنرا امروز مشاهده میکنیم آیا فقط شیعیان از آن استفاده کردند؟ خیر اینگونه نیست همگان از آن استفاده کردند. فلسطینیان و مقاومت فلسطین و آزادگان جهان اسلام و آزادگان در سراسر منطقه ما از این مقاومت استفاده کردند. هرکسی که از مقاومت بهره میبرد اعم از بهره گیری در سطح روحیه و معنویات و عزت و کرامت و قدرت و محور مقاومت، در واقع از کربلا و سید الشهدا امام حسین (ع) استفاده میکند.
رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان تصریح کرد امام مهدی (عج) کسی است که انتقام خون امام حسین (ع) را از قاتلان خواهد گرفت. امام مهدی در انتقام جویی از دین و اسلام و رسول خدا بر خط مشی اموی چیره خواهد شد حال چه این خط مشی اموی را کسی با نام اسلام ترویج کند یا اینکه توسط آمریکاییها یا صهیونیستها یا هر قدرت زورگوی دیگری در جهان دنبال شود.
هاشم صفی الدین با درود به ارواح پاک شهدای کربلا و آرزوی تعجیل در ظهور قائم آل محمد (ص) به مناسبت ششمین شب عاشورای حسینی درباره نامگذاری ایام عاشورای امسال به کربلا راهی برای رسیدن به امام مهدی (عج) سخن گفت و تصریح کرد این معنا شاید آسان باشد، اما بسیار عمیق است و از نظر ابعاد تاریخی، عقیدتی و عملی و به طور کلی گرایش ما به اسلام ناب محمدی و اصیل و قرآن و همه آنچه که پیامبر اکرم (ص) آورد نشانههای بزرگی دارد.
هاشم صفی الدین گفت: وقتی میگوییم کربلا راه ماست به این معنا است که مسیر ما این خواهد بود و برای رسیدن به این مقصد در این راه قدم میگذاریم. کربلایی که ما به آن تعلق خاطر داریم از عظمت و ارزشهای آن گرفته و در رأس آن امام حسین (ع)، چیزی است که این راه امن را برای ما و همه مسلمانان و همه بشریت ایجاد کرد تا به دست قائم آل محمد (ص) به رستگاری نهایی برسیم.
رئیس شورای اجرایی حزبالله لبنان افزود: امام علی و امام حسن (علیهما السلام) پس از آنکه بیماری و مشکل و خطر بزرگ برای اسلام و دین و قرآن را مشخص نمودند، تلاش فراوانی کردند تا از هر فرصتی استفاده کنند. خطر بزرگی که امام تشخیص داد در معاویه و بنی امیه و پرچمی بود که آنها به دست گرفته بودند و اینکه چه میخواستند و برای چه برنامه ریزی کرده بودند. امام علی (ع) تلاش کرد تا از همه فرصتهای فراهم شده استفاده کند، اما شرایط برای امام علی (ع) مناسب نبود و برای امام حسن (ع) نیز همه درها بسته شد و بعد از شکست سپاه راهی جز صلح نداشت و از طریق این صلح امام علیه السلام شرط کرد که معاویه خلافت را بعد از خود به یزید ندهد.
هاشم صفی الدین در ادامه به قیام کربلا اشاره کرد و گفت: برای امام حسین سلام الله علیه راهی نماند جز اینکه اسلوب جدیدی از قرآن و دین و وصایای رسول الله و امیر المومنین و اهل بیت علیهم السلام ابداع کند. تنها راهی که پیش روی ایشان قرار داشت در دل خود دو چیز را به همراه داشت: نخست ممانعت و دوم ایجاد محرک به این معنا که مانع تثبیت و تحکیم حکومت بنی امیه شود و دوم اینکه امت اسلامی را به فرصتهای آینده سوق دهد. در آن سال ۶۱ هجری اگر چه فرصتها مهیا نشد، اما خون امام حسین (ع) مانع تثبیت حکومت یزید و بنی امیه شد و به امت و بشریت نیروی محرکی برای حرکت به جلو داد. محرکی که دهها و صدها و هزار سال ادامه دارد و ما امروز هنوز از برکات و قدرت این نیروی محرک حسینی بهرهمند هستیم و این همان راهی است که امام حسین (ع) پیش روی ما قرار داد.