دادن آگهی های تبلیغاتی به توییتر، در ترکیه برای افراد حقیقی و حقوقی ممنوع شد.
سازمان فنآوری های اطلاعاتی و ارتباطات ترکیه اعلام از این پس هیج فرد حقیقی و حقوقی که در ترکیه مشمول مالیاتی می باشد اجازه ندارد به توییتر آگهی تبلیغاتی بدهد.
این سازمان اعلام کرد حکم ممنوعیت تبلیغاتی برای توییتر به این علت گرفته شد که این شبکه اجتماعی هنوز نماینده رسمی خود را در ترکیه تعیین نکرده است.
حکم سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه با چاپ در روزنامه رسمی کشور اجرایی شده است و خاطیان از 10 تا 100 هزار لیر جریمۀ نقدی خواهند شد.
بر اساس قانون و مقررات فضای مجازی ترکیه که از سال گذشته اجرایی شده، شبکههای اجتماعی با بیش از یک میلیون کاربر در خاک ترکیه باید ضمن ثبت دفتر در ترکیه ، نماینده بومی تعیین کنند تا در صورت لزوم به دولت پاسخگو باشد و نسبت به حذف محتواهای غیر اخلاقی یا بی اساس ظرف 48 ساعت اقدام کنند، در غیر این صورت دولت می تواند این کار را بدون مکاتبه با شبکه های مجازی انجام دهد.
برای پایبندی شبکههای اجتماعی به مقررات مذکور، مجازات هایی نیز در نظر گرفته شده که از جمله می توان به ایجاد دشواری های دسترسی و کاهش پهنای باند به شکل تدریجی تا 90 درصد، ممانعت از جذب تبلیغات محیطی و جریمه های نقدی درصورت عدم رعایت مقررات اشاره کرد.
در پی تصویب این قانون، طی سه سال گذشته شرکت هایی مانند فیسبوک، واتساپ، توییتر، یوتیوب و تیک تاک در ترکیه دفتر حقوقی ثبت کرده اند و بابت درآمدی که دارند به دولت مالیات می دهند.