رئیس فرهنگسرای رسانه از راهاندازی مدرسه تابستانی رسانه خبر داد و با تاکید بر اینکه بیشترین توجه این مدرسه به گروه سنی نوجوانان است، گفت: این مهم میتواند به ارتقای سواد رسانهای عموم نیز کمک زیادی کند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی شکیبایی افزود: فرهنگسرای رسانه به علت ماموریت کاری و رسالت سازمانی خود در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توجه ویژهای به مقوله رسانه و ابعاد مختلف آن دارد و عمده برنامههایی که در این مرکز برگزار میشود، توجه ویژهای به رسانهها به ویژه رسانههای جدید دارند.
وی ادامه داد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و مقارن شدن آن با ایام فراغت نوجوانان و دیگر علاقهمندان جوان و بزرگسال، ایده راهاندازی مدرسه رسانه همراه با برگزاری کلاسهای متنوع به ذهنمان رسید. همان طور که میدانید برگزاری کلاسهای آموزشی در عرصه رسانه میتواند به ارتقای سواد رسانهای عموم علاقهمندان کمک شایانی کند. بر همین اساس فرهنگسرای رسانه پرچمدار این اتفاق شد.
شکیبایی با اشاره به جزئیات این مدرسه تابستانی توضیح داد: سراغ جمعی از اساتید سرشناس و نخبگان رسانهای رفتیم و کلاسها زیر نظر آنها برگزار میشود. کیفیت برگزاری کلاسها و مباحث ارائه شده برایمان بسیار مهم بود و تلاش کردیم جمعی از بهترینها را دعوت به همکاری کنیم. در این مدرسه تابستانی بیش از ۲۰ سرفصل آموزشی طراحی شده و کلاسهای مربوط به هرکدام به صورت جداگانه برگزار میشود.
شکیبایی خاطرنشان کرد: از جمله مهمترین کلاسهای دوره تابستانی رسانه در فرهنگسرای رسانه میتوان به آموزش جامع خبرنگاری، آموزش خبرنگاری کوله پشتی، عکاسی با موبایل، عکاسی فوتوژورنالیست، مستندساز شو، طراحی تجربه و رابط کاربری، راه اندازی کسب و کار آنلاین، نویسندگی خلاق، روزنامهنگاری دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال، دوره مقدماتی جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در فضای مجازی، استوری تلینگ و ترفندهای داستان سرایی، ساخت بازیهای غیردیجیتالی، فن بیان، گویندگی و زبان بدن، فن بیان و دوبله، بلاگری حرفه ای، آموزش شبکه اجتماعی لینکدین، طراحی پوستر و جلد کتاب، فیلمنامهنویسی، دوره تخصصی شخصیتشناسی، نشست حال خوب و ... اشاره کرد.
رئیس فرهنگسرای رسانه تاکید کرد: تلاش مان این بود که ضمن برگزاری کلاسهای ترمیک و کارگاهی رسانه، نیم نگاهی به رسانههای نوین به ویژه شبکههای اجتماعی نیز داشته باشیم.
او با اشاره به شیوه برگزاری کلاسهای این مدرسه اظهار کرد: در پایان هر دوره به شرکتکنندگان، گواهی معتبر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعطاء میشود.
شکیبایی در پایان گفت: مدرسه تخصصی رسانه مختص به همه علاقهمندان است، اما محوریت اصلی مخاطبان آن نوجوانان هستند. از آنجا که آموزش سواد رسانهای و اصول استفاده از شبکههای اجتماعی امری مهم برای سایر علاقمندان به خصوص این رده سنی است، توجه ویژهای به نوجوانان داشتهایم.