تا کنون ۵۱ هزار و ۱۴۲ مجوز کسب و کار الکترونیک در خوزستان صادر شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان خوزستان ، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با اشاره به اینکه طی شش ماه ۴۸ هزار و ۶۴۰ مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان صادر شده است گفت: درگاه ملی مجوزها برای همه کسب و کارها، شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدورمجوز را اعلام کرده و به طور کاملا غیرحضوری درخواست مجوز را ثبت و اطلاعات اولیه را از متقاضی میگیرد؛ سپس او را هدایت میکند تا از درگاه صادرکننده مجوز، فایل مجوز را به صورت غیرحضوری، طی زمان اعلامی دریافت کند.
امید احمدی افزود: مهمترین کارکردها و خدمات درگاه ملی مجوزها، معرفی مرجع اصلی صادرکننده مجوز کسب و کار، ثبت درخواست متقاضیان دریافت مجوز به صورت کاملا الکترونیک، پشتیبانی و راهنمایی متقاضیان دریافت مجوز به صورت برخط در درگاه، ثبت شکایت متقاضیان در درگاه ملی و پیگیری توسط تیم حقوقی درگاه ملی مجوزها و نیز تعیین شعبه ویژه دادستانی در استانها جهت رسیدگی به تخلف دستگاههای صادر کننده است.
وی گفت: همچنین تعیین محدودیت زمانی جهت صدور یا رد درخواست متقاضی، اعلام دلیل رد درخواست متقاضی، اخذ استعلامهای پایه به صورت الکترونیک و غیرحضوری (احراز هویت، نظام وظیفه، ایثارگری، مالیات و ...) بدون نیاز به کپی مدارک شناسایی و برگه اخذ استعلام از ادارهها و امکان دسترسی ۲۴ ساعته به فرایند صدور مجوزها در درگاه ملی مجوزها به نهادهای نظارتی از دیگر کارکردها و خدمات درگاه ملی مجوزها است.
احمدی افزود: اجرای قانون زمین مانده ماده ۲۴ و پیشبینی پذیر کردن وضعیت کسب وکار برای جلوگیری از غافلگیری سرمایه گذار و همچنین ایجاد بانک اطلاعات کسب وکار ایران و تشکیل ستاد پیگیری رفع موانع تولید و سرمایه گذاری از جمله کارکردهای درگاه ملی مجوزها است که برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری پیشبینی شده است.
وی گفت: همه دستگاههای اجرایی مکلفند فعالیتهایی برای اطلاع رسانی به عموم در خصوص درگاه ملی مجوزها را انجام دهند و زیرساختهای لازم برای تسریع صدور مجوزهای الکترونیک را فراهم کنند.