شاخصهای معاینه فنی باید متناسب با تردد در هر کلانشهر باز تعریف شود.
معاون شهردار تهران نیز در این نشست گفت: در موضوع مدیریتی شهری دوگانگی وجود دارد و اختیارات و مسئولیت در کنار هم قرار نگرفته است.
جلال بهرامی، با تاکید بر اینکه مسئولان باید متناسب با، بار هر کلانشهر معاینه فنی را بازتعریف کنند، افزود: برخی از مالکان خودرو در شهرهای اطراف تهران برگه معاینه فنی میگیرند و در تهران تردد میکنند یا تولیدکننده داخلی، خودروهایی تولید میکند که به لحاظ معاینه فنی مورد تایید نیست.
وی همچنین گفت: ۲۱ دستگاه در آلودگی هوا مسئولیت دارند، ولی هیچ کدام پاسخگو نیستند، فضا، فضای قابل قبولی نیست، نمیشود که در ترافیک و آلودگی هوا فقط شهرداری پاسخگو باشد.
آقای بهرامی افزود:نبایدصدور معاینه فنی را در شهری که ۲۰۰ روز آلوده دارد در یک سطح نگه داریم و پیگیر این هستیم که تایید معاینه فنی را تا سال آینده ۳ سطحی کنیم.