مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران با بیان اینکه در مراکز ما محصولات پروتئینی و میوه، با نرخ نامه میادین عرضه میشود گفت: محصولات پروتئینی با کیفیت بالا در میادین عرضه میشود.
وی به نزدیک شدن عید سعید قربان و مقوله ذبح گوسفند اشاره کرد و یاد اور شد: برای حفظ سلامت شهروندان، دام به روش بهداشتی و در مکان بهداشتی ذبح میشود، پارسال بین ۱۵ تا ۲۵ هزار رأس دام عرضه شد.
سوال: ما در آستانه یک عید بزرگ هستیم، پنج شنبه عید سعید قربان است و در این روز خیلی از افراد و خانوادهها میخواهند که گوسفندی را قربانی کنند و به هر حال به مراسمی دارند اعلام جزئیات عرضه دام در عید قربان و عرضه محصولات در میادین با قیمت پایینتر، موضوع گفتگوی ما با مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران آقای ایوب فصاحت است، لطفا بفرمایید که جزئیات عرضه دام در عید قربان و محصولات در میادین با قیمت پایینتر به چه صورت است؟
فصاحت: ما با توجه به سنت همه ساله مردم عزیزمان در حوزه قربانی روز عرفه و روز عید قربان نسبت عرضه دام زنده ، به صورت مستقیم اقدام می کنیم، امسال هم مانند سال گذشته ۱۶ مرکز ثابت و موقت را ما احداث کردیم که اینها خدمت رسانی می کنند در این دو روز، از روز چهارشنبه همان طور که فرمودید روز عرفه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ و روز عید قربان از ساعت ۴ صبح تا ۱۵ به صورت یک دائم همکاران و دامداران عزیز که در این طرح بزرگ شرکت دارند نسبت به عرضه مستقیم دام اقدام خواهند کرد.
سوال: قیمت ها آن طوری که من در خبرها خواندم ۴۴ درصد نسبت به بازار ارزان تر است درست است؟
فصاحت: این ۴۴ درصد در محصولات مختلف ما متفاوت است، این که ۴۴ درصد مربوط به تفاوت قیمت گروه کالایی میوه است در میوه خوب، چون بحث تخصصی مجموعه ما هست، خوب فاصله قابل توجهی داریم و همین عددی که شما اشاره کردید در گروه سبزیجات این عدد به مثلا ۳۰ و اندی درصد میرسد، در گروه پروتئینی، چون ما امسال خوب یک ورود ویژهای را با همکاری وزرات کشاورزی داشتیم این موضوع تاحدود ۳۵ درصد هم رسیده که اصطلاحا به آن گوشت تنظیم بازاری میگویند. در حبوبات مثلا ۱۷درصد است در گروه کالاهای اساسی مثلا فرض بفرمایید برنج مثلا ۲۰ درصد است در گروههای مختلف کالایی این تفاوت قیمت ما با بیرون در واقع تفاوت خاصی دارد.
سوال: آیا کیفیت مواد هم به طور قابل توجه افزایش پیدا کرده ؟
فصاحت: دغدغههای خودمان این است که این بحث کیفیت را به صورت ویژه نگاه کنیم و خیلی توجه خاصی به این موضوع داشتیم باز هم در گروههای مختلف نگاه ما به آنجا خیلی خاصتر بوده مثلا در گروه پروتئینی ما این ادعا داریم با کیفیتترین محصولی که عرضه میشود متعلق به سازمان میادین در گروه پروتئینی مثل گوشت مرغ و گوشت قرمز که ما به صورت ویژه هم قبل از ورود نظارت میکنیم و هم در حین عرضه اینها را نظارت بهداشتی داریم که مطمئن باشند مردم عزیزمان که محصولات پروتئینی که از سازمان میادین خرید میکنند از حوزه سلامت و کیفیتش صد در صد مطمئن باشند در گروه میوه ما جای کار بیشتری داریم داریم تلاشهای ویژهای میکنیم که بتوانیم آن میوه را به سطح کیفیت معقول برسانیم مثلا چند روزی است که یکی از میوهها مثل هلو قیمتش تغییر کرده ما سریع آن همکارمان را اعزام کردیم به یکی از استانها و آنجا دارند محصول با کیفیت را با قیمت مناسب تری برای عرضه در میادین مان انتقال میدهند.