آمار ترس شدید دانش آموزان استرالیایی از مدرسه به صورت نگران کنندهای افزایش یافته است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ شبکه تلویزیونیای بی سی نیوز استرالیا به معضلات وضعیت تحصیلی نوجوانان در استرالیا پرداخت که به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. والدین و مسئولان آموزشی در استرالیا به شدت نگران این مسئله و پیامدهای اجتماعی آن هستند.
خبرنگار: سام در اینجا برای همکلاسی هایش غذا توزیع میکند. با نگاه به صورت او نمیتوان فهمید که او از ترس شدید از مدرسه رنج میبرد، اما واقعیت این است که او به چنین اضطرابی مبتلا است.
سام دانش آموز پسر: من انواع اضطرابها را دارم. واقعا درگیرم.
خبرنگار: خودداری از حضور در کلاسهای درس و ترس شدید از مدرسه، مشکلی است که در سراسر کشور در حال افزایش است. میزان حضور در کلاسهای درس از ۹۱ درصد به ۸۴ درصد کاهش یافته است. بسیاری از افراد میگویند بیماری همه گیر کرونا سبب تشدید این مشکل شده است.
جوردانا هانتر کارشناس آموزشی: این مشکل بویژه در استانهای ویکتوریا و نیو ساوث ویلز مشهود است یعنی همان مناطقی که قرنطینههای طولانی مدت کرونایی وجود داشت و یادگیری از راه دور برای مدت طولانی در جریان بود.
کیلی دانش آموز دختر: حضور من سرکلاسهای درس بسیار بد بود. فکر میکنم کمتر از ۳۰ درصد کلاسها را حاضر میشدم.
خبرنگار: کیلی به تشویش شدید مبتلا است. او از همکلاسی هایش عقب ماند و به شدت احساس اضطراب میکرد.
کیلی: احساس تنهایی میکردم. احساس میکردم دیگران واقعاً نمیفهمیدند که غرق شدن در کارهای مدرسه چه احساسی دارد.
خبرنگار: مراکزی به کمک این دانش آموزان آمده اند و به آنها کمک میکنند تا بتوانند بار دیگر به فضای آموزشی بازگردنند. این مراکز برای کمک به کسانی ایجاد شده است که نمیتوانند در مدارس سنتی درس بخوانند. در این مراکز تلاش میشود این دانش آموزان با جامعه به نوعی آشتی کنند. به گفته کارشناسان ایجاد ساختارهای حمایتی قابل اعتماد برای ایجاد احساس مدرسه در دانش آموزان ضروری است یعنی مکان امنی که رفتارها به خوبی مدیریت میشود و کلاسهای درس زیاد مخل آرامش دانش آموزان نیست.