بزرگترین شرکت بیمه سلامت خصوصی استرالیا هدف حمله هکری قرار گرفت و جزئیات اطلاعات کارکنان این شرکت به سرقت رفت.
این حادثه در زمانی رخ میدهد که مدیبانک با پیامد یک حادثه سایبری که در ماه اکتبر با آن مواجه شد، دست و پنجه نرم میکند، اتفاقی که طی آن دادههای حدود ۹.۷ میلیون مشتری فعلی و سابق آن به خطر افتاد.
هم اکنون این شرکت با سه شکایت دسته جمعی در رابطه با این نقض روبه رو است و همچنین تنظیم کننده حریم خصوصی استرالیا در حال تحقیق و بررسی این موضوع است.
مدیبانک در ایمیلی به رویترز گفت: یکی از مدیران دارایی این شرکت که از نرم افزار انتقال فایل مووایت (MOVEit) استفاده میکند به خطر افتاده و فایلی حاوی نام کارمندان، آدرس ایمیل و شماره تلفن آن به سرقت رفته است. این شرکت افزود که این پرونده دارای مشخصات بانکی کارمندان، فهرست حقوق و دستمزد یا نشانی منزل نیست.
مدیبانک اعلام کرد که سیستمهای این شرکت تحت تاثیر حمله سایبری نرم افزار انتقال فایل مووایت قرار نگرفته اند.
در طول ۱۰ ماه گذشته، استرالیا تحت تاثیر حملات سایبری زیادی قرار گرفته که تنظیم کنندهها را بر آن داشته تا رویهها در مورد رسیدگی به اطلاعات شخصی را بررسی و برای بازنگری قوانین امنیت سایبری این کشور برنامه ریزی کنند.