در خصوص بیست و یکمین جشنواره ملی رسانههای ایران شبکه خبر با مهدی عرفاتی دبیر این جشنواره گفتگویی ترتیب داده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای عرفاتی در خصوص این که بعد از یک وقفه ۱۰ ساله جشنواره مطبوعات آغاز به کار کرده است گفت: آخرین دوره جشنواره یعنی جشنواره بیستم سال ۹۲ برگزار شد که بنا به تصمیم معاونت مطبوعاتی وقت به دلایل مختلف تصمیم بر این گرفته شد که موقتا جشنواره برگزار نشود، این تصمیم تا پایان دولت قبل ادامه پیدا کرد؛ که با روی کار آمدن دولت سیزدهم معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تصمیم گرفتند که جشنواره و نمایشگاه مطبوعات را مجددا احیا کنند.
آقای عرفاتی در خصوص قالبهای ارسال آثار به جشنواره مطبوعات گفت: بخش ویژه برای رسانههای اجتماعی هم در نظر گرفتیم که در حوزه رسانههای چاپی تغییر چندانی نکرده، ولی قالبها کمی متنوعتر شده است، در حوزه رسانههای برخط که خبرگزاریها و پایگاههای خبری هستند تمرکز بر محتواهای چند رسانهای و محتواهایی که وجه بصری دارند، نسبت به قبل بیشتر شده و در رسانههای اجتماعی تمرکز بر تولید محتواست، یعنی محتواهای منتشر شده در فضای مجازی.
وی ادامه داد: تفاوت این ۳ قسمت این است که در رسانههای چاپی و در رسانههای برخط رسانههایی که از وزارت ارشاد مجوز دارند شامل این رقابت میشوند؛ ولی در رسانههای اجتماعی، چون با یک بی سرو سامانی مواجه هستیم امکان این که تفکیک کنیم رسانهها را و دسته بندی کنیم وجود نداشت و تمرکز را برتولید محتوای منتشر شده بر بستر رسانهها گذاشتیم.
وی در پایان متذکر شد که مهلت ارسال آثار تا هفتم تیر ماه به دبیر خانه جشنواره است و از شرکت کنندگان خواست که آثارشان را تا هفتم تیر ماه ارسال کنند و به امید تمدید مهلت ارسال آثار نباشند.