سی و چهارمین دوره پودمانی (فلوشیپ)کشوری یادگیری الکترونیکی از بیستم خرداد در دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز شده و تا پایان تیر ۱۴۰۲ ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، در این دوره با حضور مدرسان متخصص یادگیری الکترونیکی و حیطه های مرتبط، مطالب متنوعی با هدف تقویت توانمندی های اعضای هیات علمی در زمینه یادگیری الکترونیکی ارائه می شود.
سی و چهارمین دوره پودمانی(فلوشیپ) کشوری یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی در حال برگزاری است.
معاون پژوهشی دانشکده گفت: سی و چهارمین دوره پودمانی کشوری یادگیری الکترونیکی به همت دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیستم خرداد آغاز شده و تا پایان تیر ۱۴۰۲ برگزار می شود و در این دوره با حضور مدرسان متخصص یادگیری الکترونیکی و حیطه های مرتبط، مطالب متنوعی با هدف تقویت توانمندی های اعضای هیات علمی در زمینه یادگیری الکترونیکی ارائه می شود.
دکتر زهرا کریمیان افزود: در بخش آغازین این دوره و نخستین نشست مجازی، دکتر «ظریف صنایعی» رئیس دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی با مروری بر طرح «تعالی، عدالت و بهره وری» معاونت آموزشی وازرت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به تبیین این طرح و رسالت کارگروه توسعه آموزش و فن آوری های نوین ارتقای یادگیری پرداخت و در زمینه ابعاد مختلف این برنامه و سهم دانشگاه های مختلف در تامین این نقشه راه گفت و گو و تبادل نظر شد.
دبیر علمی این دوره بیان کرد: در این دوره بیش از ۱۳۲ عضو هیات علمی و مدیران آموزشی از دانشگاه علوم پزشکی کشور شامل دانشگاه های علوم پزشکی شیراز، تهران، شهید بهشتی، ایران، بابل، انستیتو پاستور ایران، البرز، اسدآباد، خوی، ساوه، تربت جام، جندی شاپور اهواز، شاهد، اراک، بقیه الله (عج)، بیرجند، تبریز، خراسان شمالی، زاهدان، سمنان، فسا، کاشان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران، مشهد، همدان، لرستان، رفسنجان، سیرجان، بیرجند، شهید صدوقی یزد، اردبیل، ارومیه، اصفهان، ایلام، بوشهر، جیرفت، سبزوار، سمنان، قزوین، قم، گراش، گیلان، لارستان، مراغه، نیشابور و دانشگاه آزاد اسلامی غیر علوم پزشکی واحد شیراز حضور دارند و امیدواریم این دوره بتواند در مسیر توسعه آموزش در دانشگاه های کشور مفید و موثر باشد.
معاون پژوهشی دانشکده مجازی و قطب علمی آموزش الکترونیکی پیشرفته در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: در راستای سیاست های بالادستی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همسو با توسعه کاربست فناوری های نوین و نوظهور در آموزش علوم پزشکی، دوره بازنگری شده به مدت ۱۰۰ ساعت در دو سطح پایه و پیشرفته و در یازده پودمان طراحی شده است؛ این دوره به صورت مجازی و کشوری به مدت یک ماه برگزار می شود که در دو هفته نخست مباحث سطح پایه و پیشرفته در قالب سخنرانی های کوتاه، آموزش های عملی و کار با نرم افزارهای یادگیری الکترونیکی ارائه خواهد شد و در هفته های بعد، شرکت کنندگان پس از مطالعه و کار عملی در مطالب ارائه شده در آزمون نهایی شرکت کرده و موفق به کسب گواهی پایان دوره می شوند.
دکتر کریمیان گفت: محتوای دوره به گونه ای طراحی شده که بتواند نیازهای آموزشی مدرسان را با رویکرد بهره گیری از فناوری های نوین برآورده سازد.
او همچنین محورهای اصلی این دوره را در سطح پایه شامل، پودمان اول: تدریس و یادگیری در محیط های الکترونیکی؛ پودمان دوم: اصول طراحی و تولید محتوای الکترونیکی؛ پودمان سوم: ابزارهای آزاد در یادگیری الکترونیکی؛ پودمان چهارم: ارزشیابی در محیط الکترونیکی و پودمان پنجم: رویکردهای نوین در یادگیری الکترونیکی؛ و در سطح پیشرفته شامل، پودمان ششم: معیارهای اپلیکیشن آموزش و سلامت؛ پودمان هفتم: فناوری های نوظهور(شبیه سازها در آموزش علوم پزشکی با مروری بر مفاهیم واقعیت مجازی و ...)؛ پودمان هشتم: محصولات آموزشی از ایده تا محصول؛ پودمان نهم: آموزش نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی Ispring ؛ پودمان دهم: آموزش نرم افزار تولید محتوای الکترونیکی StoryLine و پودمان یازهم: آشنایی با انواع ویدئو کلیپ های آموزشی و نرم افزار SPARKOL عنوان کرد.
دسترسی به آموزش های این دوره تا پایان تیر برای شرکت کنندگان فراهم است.