مدیرکل کارگاههای مکانیک ایران ایر گفت: با وجود تنوع در ناوگان هوایی، در تعمیرات بیشتر قطعات هواپیما به خودکفایی رسیدیم.
وی ادامه داد: این تنوع ناوگان باعث شد منابع انسانی از بعد تخصصی رشد کند و بسیاری از شرکتها به دنبال منابع انسانی ما هستند. تقریبا چندین سال است برای تعمیرات، قطعهای را به خارج از کشور ارسال نکردیم و تحت نظارت سازمان استاندارد جهانی فعالیت میکنیم که ایمنی را در اولویت قرار دادیم.
بهنام پور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند امسال سال مهار تورم و رشد تولید است و ما از همه ظرفیت کشور استفاده کنیم از جمله اینکه با کمک شرکتهای دانش بنیان و متخصان ایرانی توانستیم تعمیرات بیشتر قطعات هواپیمایی را انجام دهیم.
وی با اشاره به کاهش هزینه ارزی، افزود: ما پیش از این حدود یک تا سه میلیارد تومان برای تعمیرات مختلف هزینه میکردیم، اما حالا به کمک منابع انسانی داخلی داریم این کارها را انجام میدهیم و حتی نیم نگاهی هم به درآمدزایی داریم.
مدیرکل کارگاههای مکانیک ایران ایر در خصوص زمان مصرف شده برای تعمیرات موتور هواپیما گفت: تعمیرات موتور به شرایط موتور بر میگردد برخی قطعات زمان محدودی دارند و مجبوریم آن را تغییر دهیم و بخشی دیگر هم حین پرواز انجام میشود. البته به صورت میانگین ما موتور هواپیما را زیر ۱۰ روز تحویل میدهیم در صورتی که در خارج از کشور شاید بیش از دو ماه هم طول میکشید.