سامانه سامد فرصتی برای برقراری ارتباط مستقیم مسئولان با مردم، شنیدن دغدغهها و مشکلات و تلاش برای رفع آنها است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مرکز سامد یا همان سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت یکی از راههای بیان مشکلات و تقاضاهای مردم از دستگاههای دولتی است.
اپراتورهای این مرکز همه روزه و در ساعات اداری پاسخگوی درخواستهای تلفنی مردم هستند و مردم میتوانند با شماره گیری ۱۱۱ با این سامانه ارتباط برقرار کنند.
روزانه بیش از ۳۰۰ تماس مردمی برقرار میشود و ۷۰ درصد آن درخواست مشاوره است.
با ثبت مشخصات فردی تقاضا کننده به او یک کد پیگیری داده میشود و دستگاههای مربوطه در نهایت مدت یک هفته تا ۱۰روز باید پاسخگوی درخواست افراد باشند.
علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان با حضور در مرکز سامد «سامانه ارتباطات مردم و دولت» و ارتباط مستقیم با مردم برای شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده و پاسخگویی به سوالات، دستورات لازم را برای گره گشایی از مشکلات، پیگیری و تحقق مطالبات قانونی شهروندان صادر کرد.
بیشتر مشکلات مردم در تماس و دیدارهای حضوری مربوط به مسائل شغلی، دریافت تسهیلات بانکی و مسکن بود.