وزیر ارتباطات با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از دستگاههای فعال در حوزه هوشمندسازی و ارائه آنلاین خدمات است، گفت: روزانه میلیونها نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده میکنند و ارائه بیوقفه و باکیفیت خدمات الکترونیکی و آنلاین در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد تأکید است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارعپور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست با مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اهمیت ارائه خدمات بر اساس فناوری به مردم و مددجویان کمیته امداد، به اقدامات این مجموعه برای راهاندازی امداد هوشمند اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام یکی از دستگاههای فعال در حوزه هوشمندسازی و ارائه آنلاین خدمات است و میتواند در آینده، اتصال به مؤسسات خیریه برای ارائه سرویس بهتر به نیازمندان واقعی را در دستور کار خود داشته باشد.
وزیر ارتباطات با تأکید بر ارائه بیوقفه و باکیفیت خدمات الکترونیکی و آنلاین در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، تصریح کرد: این وزارتخانه بر ارائه آنلاین خدمات در این پنجره نظارت دارد و دستگاههای مختلف باید بر رفع قطعیها و کمبودها در ارائه خدمات الکترونیکی اهتمام ویژه داشته باشند.
زارعپور تأکید کرد: درهرصورت هر مشکل و نارسایی باشد باید با همکاری تمام دستگاهها حل شود چرا که مردم دولت را مسئول میدانند.
وی از پیشنهاد یکی از مدیران کمیته امداد برای ایجاد مشوق در استفاده از پنجره ملی خدمات دولت برای دریافت خدمات استقبال کرد و دستور بررسی موضوع را داد.
رئیس کمیته امداد نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه امداد هوشمند، به برخی از کاستیها و مشکلات در این حوزه اشاره کرد و از وزیر ارتباطات برای رفع آنان کمک خواست.
در ادامه، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز برای استفاده و همکاری کمیته امداد از ظرفیت پیامرسانهای داخلی اعلام آمادگی کرد.
در این جلسه مدیران کمیته امداد نیز گزارشی از وضعیت ارائه سرویسها و خدمات الکترونیکی و هوشمند به مددجویان خود ارائه کردند.
بر اساس آخرین آمار تا الان بیش از ۹۵ درصد دستگاهها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پیوستهاند و حدود نیمی از خدمات خود را در my.gov.ir ارائه میدهند و تا الان بیش از ۱۵ میلیون نفر با انجام احراز هویت، بهصورت آنلاین و غیرحضوری خدمات موردنیاز خود را دریافت کردهاند و روزانه میلیونها نفر از خدمات این درگاه استفاده میکنند.