معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: چهار خطه شدن مسیر شبلی تا شهر بستان آباد از اولویتهای این شهرستان و یکی از مطالبات دیرینه مردم است.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از وضعیت نامناسب محورهای مواصلاتی شهرستان گفت: بیشتر محورهای مواصلاتی و بین المللی استان در حوزه بستان آباد قرار دارد و با توجه به صنعتی بودن و وجود تعداد زیاد کامیونهای سنگین در منطقه، توسعه مسیرهای ارتباطی متناسب با ظرفیتهای موجود نبوده است و برخی از مسیرهای اصلی شهرستان بیش از ۶۰ سال است که بدون تغییر و توسعه باقی مانده اند.
وی ضرورت بازنگری در طرحهای هادی روستایی را یادآور شد و گفت: توسعه روستاها و مهاجرت معکوس به روستاهای شهرستان موجب شده مردم به ویژه جوانان برای ساخت و ساز در محدوده روستاها با مشکل مواجه باشند که ضرورت دارد در طرح هادی روستاهای شهرستان تجدیدنظر شود.
ابولفضل پاشائی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه با اشاره به متناسب نبودن تعداد ماشین آلات راه سازی با حوزه استحفاظی شهرستان گفت: به علت کمبود ماشین آلات راهداری و فرسوده بودن آنها در انجام ماموریتهای امداد و نجات و برفروبی در مسیرهای کوهستانی دچار مشکل شویم.