رئیس نمایشگاه صنعت پست، این رویداد را رسانهای اثرگذار در هم افزایی و بهم رسانی مخاطبان و مشارکت کنندگان دانست .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ « مهدی چمن زاد» عضو هیئت مدیره و رئیس نمایشگاه صنعت پست ضمن تشریح برگزاری این رویداد که برای اولین بار برگزار شد ، آن را موفق و قابل قبول برشمرد.
این عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه ایده اولیه نمایشگاه از حدود ۶ ماه توسط مدیرعامل شرکت ملی پست ارائه و طی این زمان اجرائی شد، افزود: همراهی و همکاری مدیران و واحدهای مربوطه بسیار خوب بود که در کنار خرد جمعی و کار تیمی، برگزاری موفقیت آمیز این رویداد را رقم زدند.
وی در خصوص تعداد مشارکت کنندگان نمایشگاه گفت: علیرغم اینکه انتظارمان این بود که برای دوره اول شاهد تعداد کمی شرکت کننده باشیم، ولی تعداد ۱۵۰ شرکت اعم از شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای فعال در لجستیک، تجارت الکترونیک، شرکتهای بیمه، بانکها و صنایع مختلف وابسته به صنعت پست اعم از شرکتهای کارتن سازی و پاکت سازی و حتی آنانی که در بحث فروش محصولات در فضای مجازی فعالیت دارند در این نمایشگاه شرکت کردند .
چمن زاد با بیان اینکه شرکت ملی پست با وجود نداشتن سابقه قبلی برای برگزاری چنین رویدادی، تجربه خوبی پشت سرگذاشت ،همچنین از استقبال مسئولین از جمله مقام عالی وزارت و معاونین وزارتخانههای راه، صنایع، صمت و نمایندگان مجلس خبر داد.
وی افزود : ایجاد همسوئی و وحدت نظر فرابخشی در دستگاههای مسئول ، اعم از مجلس و کمیسیون صنایع آن و بخشهای دولتی اعم از وزارت خانههای مذکور در ضرورت حمایت از ساماندهی فعالیتهای پستی و تقویت آن به عنوان یک زیست بوم پویا و قابل توسعه ، از دستاوردهای مهم این رویداد بود.
عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست به قابلیتهای خوب و موثر نمایشگاه در معرفی و ارتقاء جایگاه پست و آگاهی بخشی به اقشار مختلف در خصوص اهمیت آن در زندگی روزمره مردم و چشم اندازهای آینده آن و همچنین افزایش تعاملات بخش خصوصی و دولتی اشاره کرد.
وی به حضور شرکتهای دانش بنیان در این رویداد اشاره کرد و گفت: حضور بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه و تعامل با مخاطبان و مسئولین و بازدید مسئولین از غرفههای آنها و پیگیری و بیان مشکلات و ایجاد هم افزایی و تجاری سازی فعالیت هایشان از جمله دیگر مزایای این نمایشگاه بود.
وی شرکت ملی پست را به عنوان پست دولتی، تسهیل گر و حمایت گر بخش خصوصی دانست و افزود : در واقع ما خود را رقیب بخش خصوصی نمیدانیم بلکه قصد داریم با ایجاد یک سکوی کسب و کار یکپارچه، با هدف افزایش مشارکت، افزایش سرانه پستی، بهبود خدمت رسانی و ارتقای جایگاه صنعت پست، تنظیم کننده فعالیت بخش خصوصی در زنجیره ارزش صنعت پست باشیم.
چمن زاد ابراز امیدواری کرد: در نمایشگاه دوره بعد ضمن رفع کاستیهای موجود، شاهد مشارکت بیشتری باشیم و حضور بخش بین الملل در این رویداد پررنگتر باشد.