۶۳۷ هزار و ۴۸۰ مسافر در دو ماهه سال جاری جابجا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال شاهد افزایش ۴ درصدی سفر در استان هستیم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان مازندران گفت: در دو ماهه سالجاری ۶۳۷ هزار و ۴۸۰ نفر مسافر در قالب ۱۲۹ هزار و ۱۴۸ سفر جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۴ درصدی سفر در استان هستیم.
عیسی خادمی افزود: از این تعداد مسافر ۱۷۲ هزار و ۴۱۹ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۵۴ هزار و ۷۷ نفر با مینی بوس و ۳۱۰ هزار و ۹۸۴ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.
او گفت: فعالیت غیر مجاز سایتها و اپلیکیشنهای اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تپسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، لذا توصیه میگردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفهای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفهای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده نمایند.
خادمی افزود: سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکتها و ناوگان عمومی انجام میشود.
او ادامه داد: در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونهای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافران ارائه میگردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
رئیس اداره حمل و نقل مسافر استان گفت: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین مقررات حمل و نقل هستند.
در مازندران ۲۰۹ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتهای و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیونهای مربوط به رسیدگی به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.