یک موسسه غیرانتفاعی که در راستای مخالف با گسترش نفرت و اطلاعات نادرست برخط فعالیت میکند، اعلام کرد: توئیتر محتوای نفرت آمیز منتشر شده در حسابهای توئیتر آبی را حذف نمیکند.
مرکز مقابله با نفرت دیجیتال اعلام کرد که محققان توئیت های نفرت پراکن را که در ۱۰۰ حساب توئیتر آبی منتشر شده بودند و آنها را برای پرچمگذاری پستهای نفرتانگیز به توئیتر گزارش کردند. این مرکز اعلام کرد این شبکه اجتماعی به ۹۹ درصد از توئیتهای پرچمگذاری شده عمل نکرده و تمام حسابها چهار روز بعد فعال باقی ماندهاند. پستهایی که این سازمان پرچم گذاری کرده، اظهارات نژادپرستانه و یهودی ستیزانه است.
این گروه بیان میکند مطالعات قبلی نشان داده که توئیتر در مورد ۸۹ درصد از پستهای یهودی ستیز و ۹۷ درصد از پستهای ضد مسلمانان درست عمل نکرده است.
ایلان ماسک، مدیرعامل توئیتر، سیستم قدیمی حسابهای تایید شده این شبکه اجتماعی را که در آن چهرههای عمومی میتوانستند حسابهایشان را تایید کنند، حذف کرد. به جای آن، او از سیستم آبی توئیتر پرده برداری کرد که در آن هر کاربر میتواند ماهانه ۸ دلار بابت دریافت این تاییده دریافت کند.
عمران احمد، مدیر اجرایی این سازمان گفت: تیک آبی توئیتر قبلا نشانهای از اقتدار و اصالت بود، اما اکنون به طور جدایی ناپذیری با ترویج نفرت و توطئهگرایی مرتبط است. چیزی که به بازیگران نفرت تیک آبی اعتماد به نفس میدهد این است که میدانند ایلان ماسک تا زمانی که بتواند ماهانه ۸ دلار خود را به دست آورد به حقوق مدنی و انسانی سیاهپوستان، یهودیان، مسلمانان و ... اهمیتی نمیدهد.