با گذشت یک سال و نیم از الزام قانون به اجرای نسخه الکترونیک و همکاری همه ی بیمه ها با این قانون هنوز بیمه های تکمیلی خدمات خود را به بیماران به صورت کاغذی ارائه می کنند، موضوعی که بارها در گزارش های خبری و گفتگو محور نیز پیگیری شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیماران از رفت و آمد ناشی از گرفتن تاییدیه بیمه های تکمیلی گلایه مند هستند و این موضوع فقط در صورت الکترونیکی شدن خدمات در بیمه های تکمیلی قابل حل است.
پیش از این نماینده بیمه مرکزی در برنامه میز اقتصاد اعلام کرده بود هنوز وزارت بهداشت، اطلاعات بیمه شدگان را به دست ما نرسانده است .
آقای مشعلچی گفته بود براساس قانون باید بیمه های پایه اطلاعات خود را به وزارت بهداشت بدهند و سپس از طریق وزارت بهداشت این اطلاعات پردازش شود و به بیمه مرکزی برسد.
در همین برنامه خانم عابدیان نماینده مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت هم بر عملکرد ضعیف بیمه های پایه در ارسال اطلاعات بیمه شدگان اذعان کرد و از بیمه های پایه خواست تا در این روند تسریع کنند.
حالا با گذشت یک ماه از این گفتگوی کارشناسی، خانم سمیه عابدیان در خبری اعلام کرد: زمان مشخصی برای همکاری بیمه مرکزی با بیمه های پایه برای پیوستن به نسخه الکترونیک مشخص شده است.
سمیه عابدیان گفت: سازمان بازرسی و دیوان محاسبات با بررسی عملکرد بیمه مرکزی و پایه تعیین کردند که در فرصتی سه ماهه اطلاعات بیمه شدگان باید از بیمه های پایه به بیمه مرکزی ارسال شود یعنی راه رسیدن اطلاعات به بیمه مرکزی دیگر نیازی به تبادل با وزارت بداشت ندارد تا کار مردم سریع تر انجام شود .
بر اساس آمار بیمه مرکزی بیش از 17 میلیون نفر در کشور بیمه تکمیلی دارند و نیازمند ارایه خدامت الکترونیک و حذف کاغذ هستند.