نواقص راه آهن تبریز – بستان آباد در آستانه افتتاح رسمی این خط ریلی با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی بررسی شد.
صالحی یادآور شد: نواقص کل این مسیر از ایستگاه خاوران - بستان آباد - میانه متناسب با برنامه زمان بندی و اضطراری رفع میشود تا برای بهره برداری کامل هیچ مشکلی نداشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز حجم سرمایه گذاری این طرح به قیمت روز از میانه تا تبریز بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بزرگترین تونل ریلی کشور به طول سه هزار و ۳۰۰ متر و بزرگترین پل ۲ خطه ریلی کشور در این مسیر احداث شده و در طول مسیر حدود ۱۵۴ کیلومتر تونل، پل و گالری ایجاد شده است.
خادمی افزود: در این بازدید تصمیم گیری در خصوص مرحله اول بهره برداری انجام شد و کارهای باقی مانده برای تکمیل طرح، پس از تهیه لیست نواقص موجود و اعتبار مورد نیاز با نظر راه آهن جمهوری اسلامی در برنامه زمان بندی اجرا میشود.
حجت الاسلام میرتاجالدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه زیرساختهای لازم برای بهرهبرداری از مسیر ریلی تهران - میانه - تبریز تا ایستگاه خاوران فراهم است، گفت: گام بعدی برای رسیدن این مسیر به ایستگاه مرکزی تبریز نیاز به فاینانس و اعتبار دارد که تلاش میشود اعتبار مورد نیاز در سفر آتی رییس جمهور به استان اختصاص یابد.
ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم کاهش ۴ ساعتی زمان مسافرت از تبریز به تهران را از مزیتهای این محور برشمرد و گفت: با تکمیل این محور، کریدور شرق به غرب که یکی از کریدورهای تعریف شده اتحادیه بین المللی راهآهن است عملیاتی خواهد شد.
راه آهن تبریز – بستان آباد به طول ۴۴ کیلومتر قرار است در سفر روزهای آینده رئیس جمهور به آذربایجان شرقی به صورت رسمی افتتاح شود.