اداره کل همکاریها و تنظیمگری صادرات محصولات فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نشست تبیین ظرفیتهای نمایشگاه بینالمللی گیفت شو توکیو را برگزار کرد.
در این نشست که علی سعادتپورقلیآذر رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو به صورت مجازی حضور یافت، ویژگیها، شرایط و ملاحظات حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاه گیفت شو ژاپن بیان شد.
سعادتپورقلیآذر اظهار کرد: شرکتها، تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی لازم است با برنامه ریزی و به طور هدفمند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند و هدف آنها فراتر از فروش محصولات به شهروندان ژاپنی باشد.
وی افزود: آنها بایستی با حضور خود درصدد شناسایی شرکاء خارجی و عرضه محصولات به بازارهای خارجی از طریق تولید کنندگان و عرضه کنندگان خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه باشند.
در ادامه، نمایندگان دستگاهها برای فعالان بخش خصوصی مطالبی را در ارتباط با چگونگی مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نحوه حمل بار و ترخیص آن، توصیه نمایندگی به نوع محصولات قابل عرضه در نمایشگاه و ... بیان کردند.