۱۲ استاد دانشگاه که واجد مرجعیت علمی هستند همزمان با سالروز تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران (۸ خرداد) نشان عالی دانش دریافت میکنند.
وی گفت: استادانی که این نشان را دریافت میکنند استاد تمام و استاد ممتاز از همه دانشگاههای کشور هستند و از ۶ شاخه علمی علوم اجتماعی و رفتاری ، علوم انسانی و هنر، علوم کشاورزی و دامپزشکی، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی و علوم پزشکی و سلامت انتخاب خواهند شد.
وی درباره نحوه تهیه فهرست اولیه برای انتخاب برگزیدگان واجد دریافت نشان عالی دانش نیز گفت: از دانشگاهها، مراکز پژوهشی، فرهنگستانها و انجمنهای علمی درخواست شد تا اسامی مدنظر خود را اعلام کنند. پیشنهادها در کارگروههای تخصصی شش گانه متناظر با شش شاخه مطرح و در شورای علمی نشان عالی دانش نیز مجدد این اسامی غربال شد و در شورای سیاستگذاری به ۱۲ شخصیت دارای مرجعیت علمی رسیدیم که اسامی آنها در روز مراسم اعلام خواهد شد.
دبیر نشان عالی دانش در تشریح شاخصهای در نظر گرفته شده برای اعطای نشان عالی دانش، به حرکت در مرزهای دانش، کمک به گفتمان علمی کشور در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، کمک به تحقق چشمانداز ۱۴۰۴، کمک به تحقق سند تحول و نقشه جامع علمی کشور، کوشش در جهت معرفی کشور در سطح بینالمللی، توان شبکهسازی در علم و ایجاد انگیزه همافزایی در دانشمندان دیگر، جامعنگری و توجه به نیازهای اساسی جامعه، اهتمام به شاگردپروری و توجه به جنبههای فرهنگی و تربیتی دانشجویان، ایجاد بستر کارآفرینی، نوآوری علمی و فناوری، همکاری و مشارکت موثر با دانشمندان و محققان در داخل و خارج کشور، دارا بودن شخصیت وارسته رشدیافته متین و مورد وثوق اساتید و دانشجویان اشاره کرد.
وی افزود: بر اساس این ۱۱ شاخص، ضوابطی برای انتخاب شخصیتهای شایته دریافت نشان عالی دانش تعیین شد؛ اعم از اینکه عضو هیات علمی یکی از دانشگاههای کشور باشد، دارای اثر یا آثار نوآورانه و برجسته علمی، پژوهشی و فناوری در سطح ملی و بینالمللی در مرزهای دانش و بلکه ایجاد موج نو، دارا بودن جایزه بزرگ بینالمللی در زمینههای علمی فناوری و پژوهشی در رشته مورد نظر خودشان، داشتن شهرت جهانی و منطقهای در زمینه علمی و فناوری و پژوهشی در رشته و تخصص نامزد، دارا بودن اثر یا آثار علمی فناوری و پژوهشی در جهت تحقق کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی، دارا بودن اثر یا آثار علمی فناوری و پژوهشی مرتبط با رشته نامزد در جهت پیشرفت ایرانی اسلامی کشور، تاسیس و هدایت شرکتهای دانشبنیان در گستره ملی و بینالمللی، کارآفرینی در سطح ملی، شاگردپروری و هدایتگری علمی فناوری و پژوهشی دانشجویان به گونهای که ادامه این روند منجر به این شود که دانشجو یا دانشجویانی از سوی این استاد و اساتید به هیئت علمی درآیند و همچنین دارای شخصیت متین، رشد یافته، مومن و وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تراز علمی به گونهای که به این شخصیت، شهرت یافته باشد.