فرمانده انتظامی کل کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۴ میلیون تماس با مرکز فوریتهای ۱۱۰ ثبت شده است که ۲۲ میلیون تماس عملیاتی و مأموریتها انجام شد.
وی افزود: از زمان ایجاد مرکز فوریتهای ۱۱۰ تا امروز، درصد تماسها و مشاوره مردم از پلیس روز به روز افزایش و نیاز به توسعه این مرکز مورد توجه قرار گرفت و سال ۱۴۰۱ حدود ۵۴ میلیون تماس به مرکز فوریتهای ۱۱۰ ثبت شده است که ۲۲ میلیون تماس عملیاتی و مأموریتها انجام شد.
سردار رادان گفت: سهم تهران از این تماسها و عملیاتها حدود ۱۴ میلیون تماس و ۵ میلیون و ۸۰۰ عملیات بوده است.
فرمانده فراجا گفت: امروز در مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تهران، ۳۶۰ نفر از همکاران ما در ۳ شیفت کاری مشغول خدمت هستند و مرکزی هم برای تجزیه و تحلیل دادهها فعال است تا نسبت به دغدغه مردم سریع و بهتر عمل شود.
سردار رادان در خصوص تجمیع سامانههای فوریتی اظهار داشت: همکاران ما هر تماسی را که با آنها گرفته میشود اگر نیاز به اورژانس یا خدمات دیگر باشد با آن سازمانها هماهنگ میکنند چرا که با آتش نشانی، اورژانس و سایر دستگاهها ارتباط مستقیم دارند و این سازمانها نیز وقتی در سر صحنه حضور دارند موارد را به پلیس اطلاع میدهند.
وی با اشاره به تجمیع شمارههای امدادی گفت: در تلاش هستیم که سامانه یکپارچه در زمینه فوریتها طراحی شود.
فرمانده انتظامی کشور در خصوص ویژگیهای مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ گفت: در حال حاضر سامانه هوشمند پلیسی ۱۱۰ به گونهای طراحی شده که مدیر مربوطه میتواند تعداد تماس، تعداد افراد پشت خط و تعداد افرادی را که نیاز به راهنمایی دارند مشاهده کند و باید گفت در حال حاضر ظرفیت ۳ برابری برای پاسخگویی به مردم آماده و در حال ارائه خدمت است.
وی اعلام کرد: در این مرکز همکاران ما به چند زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اسپانیایی در خدمت مردم هستند و سامانه پیامکی هم به ۱۰ تا ۱۲ مورد ارتقا یافته است.
سردار رادان در خاتمه از تلاشهای سردار رحیمی فرمانده سابق انتظامی تهران و سردار محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت و استاندار و سایر مسئولان در تجهیز و افتتاح مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تقدیر کرد.