کارگروه رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای طرح رتبه بندی معلمان برای تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص همکاران با موضوع رتبه بندی تشكيل شد.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، معاونت برنامهريزي و توسعه به استناد نامه شماره ۱۲۵۱۴ مورخ ۲۰ فروردین۱۴۰۲ سازمان بازرسی کل کشور و در اجرای بند ۳ مصوبه مورخ چهارم ارديبهشت ماه هیئت ممیزه مرکزی و به تجویز تبصره ذیل ماده۲۰ آییننامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی معلمان، کارگروهی تحت عنوان «کارگروه رسیدگی به اعتراضات موارد خاص اجرای طرح رتبه بندی معلمان» با مسئولیت روسای هیئتهای ممیزه در سطح استان با دبیری رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، عضویت معاونان مدیرکل، مدیر منابع انسانی رئیس اداره حراست، رئیس اداره فناوری و متناظر آن در مناطق و نواحی آموزش و پرورش تشکیل و ضمن رصد دقیق فرایند رتبه بندی و پیش بینی رویدادهای احتمالی در اجرای این فرایند نسبت به اتخاذ تصمیم مناسب اقدام خواهد نمود.
در همین راستا جهت تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص همکاران در امر رتبه بندی در شرایط خاص نظیر:
عدم دسترسی به شبکه اینترنت در مناطق عشایری و مرزی با تایید رئیس هیات ممیزه منطقه.
فوت بستگان درجه یک همکار در بازه زمانی ثبت اعتراض با ارائه گواهی فوت معتبر.
بیماری حاد فرد و یا بستگان درجه یک وی با ارائه گواهی بستری و پذیرش بیمارستان یا واحد درمانی.
مسافرتهای از پیش تعیین شده به خارج از کشور با ارائه گذرنامه دارای مهر خروج و ورود از مرزهای قانونی.
بروز اشتباهات موثر در تشخیص فرآیندها به اتکای دلایل موجه و اسناد مثبته قابل قبول در چارچوب قانون و آئین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان با تأیید رئیس هیات ممیزه منطقه.
معاذیر قانونی انتظامی یا قضایی.
کارگروه مزبور ضمن بررسی مستندات و دلایل در صورت احراز شرایط عذر موجه همکار مشمول با تصویب هیات ممیزه ذی ربط میتواند نسبت به ایجاد فرصت اعتراض یا ویرایش آن صرفاً برای یک نوبت و حداکثر برای مدت زمان معین (۴۸) ساعت از زمان صدور اجازه کارگروه موارد خاص طبق زمانبندی جدول زمانبندي تصمیمگیری نماید.
در ادامه اين بخشنامه آمده است:
اطلاع رسانی به همکاران از طریق ارسال بخشنامه به کلیه سطوح دستگاه و صدور اطلاعیه در گروههای رسمی در سامانه شاد یا فضای مجازی و رسانههای عمومی در سطح استان و مناطق انجام میشود.
مدت زمان ویرایش اطلاعات مطابق جدول فوق میباشد و این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نمیباشد. بدیهی است سامانه در ساعت ۲۴ روز یک شنبه مورخ ۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ بسته خواهد شد.
فرآیند رسیدگی به اعتراض رتبه بندی صرفاً از طریق سامانه my.medu.ir قابلیت اجرا دارد.
مسئولیت نظارت بر حسن اجرای فرآیند رسیدگی به اعتراض رتبه بندی در کلیه سطوح بر عهده مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان میباشد.
اين بخشنامه را از پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش دريافت نماييد.