مقطع دکتری رشته «مدیریت رسانه» با هدف تربیت نیروهای کارآمد و متخصص، با تصویب و ابلاغ شورای گسترش و برنامهریزی آموزش عالی در دانشگاه علامه طباطبائی راه اندازی شد.
علی اصغر کیا با اشاره به اینکه رشته مدیریت رسانه، بین رشتهای و کاربردی است، بیان کرد: با توجه به تغییر ماهیت رسانه و ظهور رسانههای نوین و نیاز بازار به توسعه این رشته، باید بتوانیم نیروهای کارآمد و متخصص را تربیت کنیم و از این ظرفیت برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزههای فناوری اطلاعات، رسانه و مدیریت و مرتفع کردن مشکلات سازمان رسانهای کشور بهره ببریم.
کیا با اعلام اینکه متقاضیان میتوانند از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری این رشته تحصیل کنند، افزود: با تدابیر اندیشیده شده و انجام مصاحبههای این رشته در اواخر خرداد سال جاری، نخستین دوره رشته مدیریت رسانه در دانشگاه علامه طباطبائی با ظرفیت ۱۰ نفر در دو دوره روزانه و پردیس برگزار میشود که دانشجویان دوره روزانه از مهر و دوره پردیس از بهمن میتوانند در کلاسها حاضر شوند.
وی اظهار کرد: رشته مدیریت رسانه از لحاظ موضوعی با بخش اقتصاد، ارتباطات، مدیریت و جامعه شناسی مرتبط است. بر همین اساس درسهایی مانند «مسائل سازمانی»، «مدیریت شبکههای اجتماعی»، «مدیریت منابع انسانی» و موضوعاتی مانند ارتباط اقناعی و نظریههای اقتصادی رسانه در حوزه تبلیغات در ۱۸ واحد درسی برای این رشته پیش بینی شده است. همچنین ۱۸ واحد رساله نیز در این دوره طراحی شده است.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علاه طباطبائی در ادامه از طراحی و تصویب رشتههای «روزنامه نگاری رادیو و تلویزیون» و «ژورنالیسم پزشکی» با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: به زودی جزئیات کامل و نحوه اجرا و پذیرش در این رشتهها اعلام میشود.