وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانش، توان آفرینش، قدرت کارآفرینی، هویت آفرینی، باور آفرینی، نیازآفرینی، فرهنگ آفرینی و ثروت آفرینی میدهد.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز که در کشور پرچمدار است دو استاد ممتاز دارد که یکی از آنها استاندار فارس است که موجب افتخار جامعه دانشگاهی است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برگزاری چنین این مراسماتی سخت است، چرا که باید بهگونه ایبرنامه ریزی کنیم تا از محضر و وجود سرمایههای نمادین کشور به نحو شایسته بهرهمند شویم و به همین دلیل که حدود چند ماه تلاش و برنامه ریزی شده است تا این اجلاس به بهترین نحو برگزار شود.
زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتظار داریم که رؤسای دانشگاهها نسبت به نامههای ارسالی و بخشنامههای وزارت علوم در اولین فرصت پاسخ دهند، گفت: برخی از این نامهها مانند مباحث بودجه و اعتبار نیازمند ارسال اطلاعات دانشگاهها به وزارت است و تأکید میکنم رؤسا در این خصوص به موقع عمل کنند.
زلفی گل گفت: پایههای تشویقی هیات علمی را یکسال قبل تصویب کردیم و فرصت داده شد تا رؤسای دانشگاهها پرونده اساتید را ارسال و حکم آنها صادر شود تا افراد موثر و دانشمندان مان ببینند که فعالیت آنها مورد توجه و احترام وزارت علوم، دولت و نظام است و رؤسای دانشگاهها در این موضوع نیز باید سریعتر اقدام کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: همچنین برای شش هزار اساتید جدید الاستخدام ۵ سال گذشته، استادان ممتاز و اساتید یک و دو درصد نیز به سختی در روزهای پایان سال پژوهانه در نظر گرفته شد و روسای دانشگاهها نسبت به عملی شدن این طرحوزارت علوم در موسسه خود جدی باشند.
زلفی گل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با نسلی مواجه هستیم که در کمترین زمان ممکن بیشترین تغییرات دنیا را مشاهده کردهاند، افزود: ما با نسلی رو به رو هستیم که تغییر اقلیم فرهنگی زیادی را به چشم دیده است و در دنیای متفاوتی نسبت به گذشته زیست میکند و لذا زبان جدیدی را یرای ارتباط نیاز دارد.
وی تصریح کرد: متناسب با تغییرات دنیا وجامعه خودمان و آمدن فناوریهای نو طبیعی است که باید تغییراتی در شیوه آموزش و پژوهش، تعامل با دانشجو و ارائه خدمات ایجاد کنیم. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: شاید در گذشته این میزان از تغییرات چند قرن به طول میانجامید، اما در حال حاضر نسل جدید تغییرات زیادی را تجربه میکند و اگر ما خود را با تغییرات تطبیق ندهیم حتما در برنامه ریزی شکست خواهیم کرد و لذا باید خودمان را با این نسل منطبق و برنامه ریزیها را تغییر دهیم.
این مقام مسئول که معتقد است دانش جدید با خود فرهنگ جدید میآورد و دانشگاه نیز فرهنگ جدید ایجاد میکند، تاکید کرد: ما باید مدیریت آفرینش حاصل از دانش را به دست بگیریم وگرنه از رده خارج میشویم.