معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مسائل استان آذربایجان شرقی برای دولت و شخص رئیس جمهور اهمیت ویژهای دارد و در سایه توجه خاص دولت کارهای بزرگی در استان شروع شده است.
وی خاطرنشان کرد: در مدت کمتر از یک سال بعد از سفر استانی افزون بر ۷۲۰۰ میلیارد تومان از تعهدات دولت برای استان آذربایجان شرقی محقق شده که این اتفاق بزرگ و مهمی است و به یک نهضت عمرانی و اقتصادی در استان منجر شده است.
منصوری افزود: قطعاً کاری که با ورود این منابع به استان انجام شده بسیار بیشتر از میزان منابع بوده و بخشی از کارهایی که چندین سال متوقف بود فعال شده است.
معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اتمام عملیات اجرایی و فنی ایستگاه راهآهن خاوران و محور ریلی بستانآباد- تبریز گفت: با هماهنگیهای دروندستگاهی این طرح در اولین فرصت با حضور رئیس جمهور افتتاح و این مطالبه قدیمی مردم تبریز، آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور محقق خواهد شد که از نظر عمرانی، اقتصادی و خدماتی نیز تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
منصوری درخصوص عملیات اجرایی کمربندی دوم جنوبی تبریز بهعنوان بخشی از آزادراه تبریز- ارومیه نیز گفت: این طرح با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و کار آن خوب پیشمیرود و دولت هم برای تامین اعتبار و تسهیل در فرایند تملک زمینهای مورد نیاز از طریق تهاتر مجوزهای لازم را صادر خواهد کرد.
وی در خصوص طرحهای بهداشت و درمان استان هم گفت: پروژههای بیمارستانی خوبی در استان شروع شده و اگر این پروژهها به بهرهبرداری برسد سطح سرانه بیمارستانی استان از ۱.۸ تخت به ۲ تخت به ازای هر یکهزار نفر میرسد که سطح استاندارد و قابل قبولی است.
منصوری طرح ساماندهی مقبرةالشعرا را از نظر فرهنگی پروژهای بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: برخی گرههای مدیریتی در این طرح وجود داشت که با ابتکار استاندار مدیریت شده و دولت هم منابع لازم را تامین کرده و فاز اول آن در خرداد ماه امسال افتتاح میشود.
معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین پیش از حضور در مجموعه تاریخی مقبرةالشعرا از عملیات اجرایی پروژه کمربندی دوم جنوبی تبریز (قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه) بازدید و در نشستی با مسئولان استان و مجریان پروژه، موانع و مشکلات پیش روی آن را بررسی کرد.
تداخل محور مصوب آزادراه با آزادراه تبریز- سهند، زمینهای شهرک اندیشه و دکل برق فشار قوی در محدوده این قطعه از موانع اجرای طرح است.
قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه به طول ۲۸ کیلومتر که از آن به عنوان کمربندی دوم تبریز نام برده میشود به صورت مشارکتی بخش خصوصی و دولت کلید خورده است و یک شرکت بومی به عنوان سرمایهگذار ۶۰ درصد این پروژه را بر عهده گرفته که تاکنون ۳۵ درصد این طرح به اتمام رسیده است.