شرکتهای حقوقی هم برای جا نماندن از سایر مشاغل به استفاده از هوش مصنوعی مولد روی آورده اند.
شرکت Sequoia Capital گفت: بیش از ۱۵ هزار شرکت حقوقی در لیست انتظار برای شروع استفاده از هاروی هستند. هاروی گفت OpenAI Startup Fund، Conviction، SV Angel و Elad Gil نیز در دور سرمایه گذاری شرکت کردند.
هاروی که در سال ۲۰۲۲ تاسیس شد و بر اساس مدل زبان بزرگ GPT-۴ اوپنای آی ساخته شده، سال قبل ۵ میلیون دلار در دوری به رهبری صندوق راه اندازی اوپنای آی جمع آوری کرد. این شرکت میگوید: مدلهای زبان بزرگ سفارشی را برای شرکتهای حقوقی میسازد.
شرکتهای فناوری و سرمایهگذاران از زمانی که چتجیپیتی در ماه نوامبر عرضه شد، برای استقبال از هوش مصنوعی مولد مبتنی بر مدلهای زبانی عجله کردهاند. این مدلها روی مجموعه دادههای بزرگ و قابل تنظیم برای تولید متن یا سایر خروجیهایی که میتوانند خلاقیت و تحلیل انسان را تقلید کنند، آموزش دیدهاند. محققان از چتجیپیتی برای قبولی در آزمون وکالت ماه قبل استفاده کردند.
شرکت حقوقی جهانی Allen & Overy در ماه فوریه گفت: ۳۵۰۰ وکیل و کارمند از هاروی برای خودکارسازی برخی از پیش نویس اسناد و تحقیقات استفاده خواهند کرد.
در ماه مارس، غول حسابداری PricewaterhouseCoopers گفت: به ۴۰۰۰ متخصص حقوقی اجازه دسترسی به این سکو را میدهد.
چند شرکت بزرگ دیگر در چند ماه قبل قراردادهایی را برای پذیرش محصولات جدید هوش مصنوعی امضا کرده اند.
دنیل توبی، رئیس بخش هوش مصنوعی DLA Piper درباره محصولات هوش مصنوعی گفت: این یک مسابقه تسلیحاتی است و شما نمیخواهید آخرین شرکت حقوقی با این ابزارها باشید. این شرکت یکی از چندین شرکت بزرگ است که گفته از یک ابزار هوش مصنوعی جدید از شرکت تحقیقاتی حقوقی Casetext، یکی از تعداد فزاینده شرکتهای فناوری حقوقی تاسیس شده که برای عرضه ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی عجله کردهاند، استفاده خواهد کرد.
شرکت Casetext در ماه مارس محصول دستیار حقوقی هوش مصنوعی خود به نام CoCounsel را منتشر کرد که از GPT-۴ برای سرعت بخشیدن به کارهایی مانند تحقیقات حقوقی، تجزیه و تحلیل قرارداد و بررسی اسناد استفاده میکند.
شرکتهای حقوقی Orrick، Herrington & Sutcliffe که حدود ۱۱۵۰ وکیل دارد و فیشر فیلیپس (Fisher Phillips) با بیش از ۵۰۰ وکیل نیز از Counsel استفاده میکنند.
حتی شرکتهای حقوقی که اولین پذیرندههای هوش مصنوعی هستند، میگویند برای محافظت از دادههای محرمانه مشتری و جلوگیری از خطا، به محافظ نیاز است، با این حال دیگران هنوز در حال ارزیابی چگونگی و استفاده از این فناوری هستند.
انتهای پیام/