سازمان تاکسیرانی شهر تهران از برنامه ریزی برای اجرای طرحی موسوم به شاتل سرویس در شبکه تاکسیرانی تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: طرح شاتل سرویس خدمت جدیدی در شهر تهران است که با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از ظرفیت ۶۳۰ ون، با هدف افزایش راندمان ناوگان تاکسیرانی و کیفیت سفر و همچنین کاهش ازدحام مسافر در معابر شهری اجرا میشود.
مهدی وحدت کار افزود: در شاتل سرویس با استفاده از نرم افزار موبایل و بستر وب، امکان خرید بلیت آنلاین و اعتباری در مسیرهای مختلف تعریف شده و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی یا کیف پول شهروندی امکان پذیر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه مسیرها بر مبنای درخواستهای سفر شهروندان تعریف و اصلاح میشود، گفت: مسافر پس از خرید بلیت به ایستگاه تعریف شده مراجعه کرده و با ارائه QR کد به راننده، سفر را آغاز میکند و راننده نیز با اسکن بلیت و زدن پایان سفر در اپلیکیشن موبایل مبالغ را دریافت میکند.
مهدی وحدت کار افزود: شاتل سرویس با استفاده از بستر فناوریهای نوین، به برنامه ریزی و توزیع زمان و مکان سفرهای شهروندان تهرانی و کاهش سفرهای تک سرنشین و کاهش ترافیک شهری و صرفه جویی در مصرف سوخت منجر میشود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در مورد نحوه کار «شاتل سرویس» افزود: در شاتل سرویس با استفاده از اپلیکیشن موبایل و بستر وب امکان خرید بلیت آنلاین و اعتباری در مسیرهای مختلف تعریف شده و پرداخت از طریق درگاه اینترنتی یا کیف پول شهروندی امکان پذیر خواهد بود.
مهدی وحدت کار گفت: این طرح به محض تحویل ۶۳۰ ون اجرایی میشود.