۱.۲ میلیون نفر از مردم انگليس در انتظار دریافت خدمات مراقبت و درمان از بخش خدمات بهداشت روان سرویس سلامت ملی هستند که از یک افزایش ۲۴ درصدی خبر میدهد.
دکتر روزنا آلین خان از حزب کارگر انگلیس گفت که اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که عدم کمک رسانی به افرادی که از بیماریهای روانی رنج میبرند، بر فشارهای کاری نیروهای بخش خدمات آمبولانس که به سختی تحت فشار هستند، افزوده شده است.
براساس سایر اطلاعاتی که آلین خان، وزیر بهداشت روان کابینه در سایه انگلیس، به دست آورده است، تعداد تماسها با مرکز خدمات آمبولانس در این کشور در ارتباط با مشکلات سلامت روان بیماران هر سال در حال افزایش است.
۱۰ مرکز خدمات منطقهای آمبولانس سرویس سلامت ملی انگلیس در سال ۲۰۱۸-۱۹، رقمی بالغ بر ۵۲۴ هزار و ۴۸۵ مورد تماس مرتبط با مشکلات روانی دریافت کردند. این رقم در سال ۲۰۲۱-۲۲ به ۶۵۲ هزار و ۷۲۰ مورد رسید که از یک افزایش ۲۴ درصدی خبر میدهد.
سازمان حسابرسی ملی انگلیس در ماه فوریه گزارش داد که ۱.۲ میلیون نفر از مردم این کشور در انتظار دریافت خدمات مراقبت و درمان از بخش خدمات بهداشت روان سرویس سلامت ملی هستند؛ و این درحالی است که بخش خدمات رسانی آمبولانسها به حدی تحت فشار هستند که افرادی که دچار یک بحران سلامت روان شده اند، تقریبا باید دو ساعت و نیم منتظر بمانند تا نیروهای امداد برای کمک رسانی به آنها در محل حاضر شوند.