عضو هیئت مدیره جهاد دانشگاهی گفت: هم اکنون فقط یک تست استانداردسازی باقی مانده که با هماهنگی شرکت بهرهبرداری مترو این کار انجام میشود.
طیبی ادامه داد: این قطار با تکنولوژی بسیار پیشرفته ایرانی که قابل رقابت با نمونههای خارجی است ساخته شده و تمام استانداردها روی آن انجام شده و به راحتی میتواند سرویسهای خودش را انجام دهد؛ این توانمندی به وجود آمده باعث شده که ما ادعا کنیم که میتوانیم قطارهای پرسرعت بین شهری را تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر طراحی و بسازیم؛ البته در مترو به دلیل فاصله کوتاه بین ایستگاهها حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر است، ولی پایه تکنولوژی آن همان است.
عضو هیات مدیره جهاد دانشگاهی اضافه کرد: قرار است تا در ۴ بسته ۱۰۵ تایی واگن این قطارها تولید شود و اعتبار آن نیز قرار است از محل تهاتر نفت تامین شود که برای بسته اول این کار انجام شده و فقط بحث ترک تشریفات آن باقیمانده تا کار شروع شود و برای ۱۰۵ تای بعدی نیز بودجه پیش بینی شده است.
وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این واگنها به ناوگان مترو اضافه میشوند، گفت: حداکثر ظرف یک ماه آینده تست آن انجام میشود و تا دو ماه آینده به ناوگان اضافه خواهند شد.