یوتیوب در بیانیهای اعلام کرد: این مجموعه خط مشی خود را در زمینه محتوای مربوط به اختلالات خوردن به روز رسانی میکند و از این پس با بهره گیری از کارشناسان بی طرف، محتوای ویدئوهای مرتبط با غذاخوردن ر بررسی میکند.
این سیاست در شرایطی اعمال میشود که ماه گذشته، یک مقاله تحقیقاتی در بریتانیا به بررسی ۱۷ کشور مختلف پرداخت و نشان داد که سکوهای رسانههای اجتماعی مانند تیک تاک، اینستاگرام و یوتیوب ممکن است به ترویج عادات غذایی بد و اختلالات خوردن در بین جوانان کمک کنند.
بررسیها نشان داد: رسانههای اجتماعی میتوانند استانداردهای فیزیکی دست نیافتنی یا غیرواقعی ایجاد کنند که منجر به بروز اختلالات در سایر افراد میشود.
یوتیوب، دومین صفحه پربازدید مجموعه گوگل پس از موتور جستجوی این شرکت محسوب می شود و سال هاست که با فشار منتقدان مواجه بوده و مدیران آن با درخواستهایی برای اعمال تدابیر ایمنی سختگیرانه برای کودکان و نوجوانان مواجه شده اند.
علاوه بر این مقاله علمی دیگری که پاییز گذشته منتشر شد، نتایج مشابهی را با نگاهی به تیک تاک انجام داد و دریافت که توصیههای رژیم غذایی در سکوی رسانههای اجتماعی به عادات غلط غذایی کمک میکند.
سخنگوی یوتیوب دراین باره گفت:با انجمن ملی اختلالات خوردن و دیگر کارشناسان برای توسعه دستورالعملها و چارچوب جدید خود مشورت کرده است. ما میخواهیم با حرکت رو به جلو، دستورالعملهای خود را به روزرسانی کنیم تا محتوای مربوط به اختلالات خوردن را ممنوع کنیم که دارای رفتار قابل تقلید یا رفتاری است که با متخصصان برای تعیین آنها کار کرده ایم.
ویدئوها میتواند شامل محتوایی باشد که نشان دهنده رفتارهای غذایی نامنظم، مانند پاکسازی بعد از غذا خوردن یا محدود کردن شدید کالری یا مصرف مواد غذایی نامناسب باشد. یوتیوب همچنین به سمت اعمال محدودیتهای سنی در برخی از محتوای ویدیویی حرکت خواهد کرد.